Prace na dworcach kolejowym i autobusowym w Poznaniu trwają: właśnie rozpoczęły się na peronie trzecim dworca kolejowego, gdzie stawiane będą słupy konstrukcji parkingu wielopoziomowego dla klientów przyszłego centrum handlowego.
Zdejmowana jest częściowo nawierzchnia peronu, która będzie odtworzona, gdy staną te słupy. Peron nie będzie użytkowany aż do końca września, później prace – już mniej uciążliwe dla pasażerów – przeniosą się na perony pierwszy i drugi.
Jednocześnie coraz więcej jest stalowych łuków konstrukcji tegoż centrum i niektóre z nich są już wypełniane szklanymi taflami. Wprawdzie zdecydowana większość oszklenia pojawi się dopiero, gdy będzie zakończona cała konstrukcja nośna parkingu, jak było w przypadku terminala dworca kolejowego, to jednak już oszklone elementy po zamontowaniu zapobiegną zalewaniu deszczem wejścia do nowego dworca. Prowadzące prace konsorcjum Trigranit i PKP nie chce bowiem, by powtórzyły się sytuacje, gdy w czasie ulewnych deszczy woda dostawała się do holu dworca.
Przyszłe centrum handlowe – Poznań City Center - jeden z trzech, obok obu dworców, obiektów kompleksu Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego, skupi na powierzchni 60 tys. mkw, 230 sklepów, 12 restauracji, obiekty bankowe, i miejsca odpoczynku, i będzie odwiedzane rocznie przez około 15 milionów osób.
Jednocześnie wykonano pierwszy ważny krok dla budowy nowego skrzyżowania ulic Królowej Jadwigi, Matyi, Towarowej i Przemysłowej, a także przejścia podziemnego przy budynku Delty – a więc w bezpośrednim sąsiedztwie dworców – w Urzędzie Miasta Poznań Zarząd Dróg Miejskich złożył w imieniu Trigranitu i PKP wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Planowane na przełom września i października rozpoczęcie tych prac ma więc szansę być dotrzymane.