Tak zmienia się stacja Radziwiłłów Maz.

Tak zmienia się stacja Radziwiłłów Maz.

06 sierpnia 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Nowy peron, odnowiona kładka, ekrany akustyczne oraz odrestaurowany budynek zabytkowego dworca. Tak wygląda stacja w Radziwiłłowie Mazowieckim po pierwszym etapie modernizacji.

Tak zmienia się stacja Radziwiłłów Maz.
Fot. Dominik Skudlarski

W połowie maja 2012 r. rozpoczął się kolejny etap modernizacji linii Łódź - Warszawa na odcinku Miedniewice - Warszawa Zachodnia. Na stacji pod Skierniewicami rozpoczęto remont i jak informowały PKP PLK stacja miała przejść metamorfozę. Po ponad dwóch miesiącach prac widać już pierwsze efekty zmian.

Gruntownie wyremontowany został tor nr 2 prowadzący w stronę Warszawy. Podczas wymiany szyn zrezygnowano z jednego z "trapezów" od strony Skierniewic. Po modernizacji jedyne miejsce w którym pociągi będą mogły zmienić tor będzie głowica znajdująca się za peronami od strony Żyrardowa.

Zobacz galerię z modernizacji stacji Radziwiłłów Mazowiecki

Dotychczas stacja Radziwiłłów Mazowiecki posiadała jeden peron wyspowy. Teraz widać już jeden z peronów krawędziowych. Znajduje się on na całej długości kolejowego dworca. Z uwagi na różny poziom dworca i nowego peronu wybudowano schody oraz podjazd. Także sam peron kończy się zjazdem od strony przejazdu kolejowego. Pozwoli to w szybki sposób dostać się na peron rowerzystom z pobliskich miejscowości.

Pracownicy PKP Energetyki z Zakładu Robót Energetycznych zakończyli także budowę bram trakcyjnych oraz montaż nowej  sieci trakcyjnej. Modernizacja stacji to także budowa ekranów dźwiękochłonnych, które pozwolą zniwelować odgłos przejeżdżających z dużą prędkością pociągów.

Rozebrana istniejąca nastawnia dysponująca oraz wyremontowana nastawnia wykonawcza, która przejmie obsługę nad urządzeniami sterowania ruchem na stacji. Wyremontowane zostaną dwa przejazdy kolejowe.

Prace związane z modernizacją toru nr 1 w kierunku Skierniewic oraz budową drugiego peronu rozpoczną się w połowie sierpnia 2012 r.

Zadanie jest realizowane w ramach projektu nr  POIiŚ 7.1-24.1 „Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, Lot A – odcinek Warszawa Zachodnia – Miedniewice (Skierniewice)”.