Ziemia z Łodzi Fabrycznej trafi do żwirowni

Ziemia z Łodzi Fabrycznej trafi do żwirowni

07 września 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Zarząd Dróg i Transportu opracował trasy wywozu ziemi z dworca Łódź Fabryczna, który powstanie w wykopie o głębokości ponad 16 metrów. Plany uwzględniają trasę podstawową i dwie alternatywne trasy dodatkowe – wykorzystywane jedynie w sytuacjach awaryjnych.

Ziemia z Łodzi Fabrycznej trafi do żwirowni
Fot. dworzec.lodz.pl

Trasa podstawowa zaczyna się wyjazdem z placu budowy na ul. Niciarnianą, następie przebiega przez stara krańcówkę przy ul. Nowogrodzkiej, dalej biegnie ul. Widzewską, Wagonową, Henrykowską i Pomorską do wyrobiska po żwirowni. Trasa powrotna pustych ciężarówek została skorygowana - z ul Wagonowej następuje zjazd w ul. Czechosłowacką do ul. Nowogrodzkiej i dalej do ul. Niciarniajnej.

Uciążliwy wywóz
Przygotowanie tras nie było to łatwe, ponieważ zostanie wywieziona olbrzymia masa ziemi. - Dokonując wyboru dróg, chcieliśmy osiągnąć dużą sprawność obsługi. Zależało nam, by nie doszło do opóźnień w realizacji inwestycji. Równie ważna była ochrona infrastruktury miejskiej, czyli wybór takich dróg, aby spowodować jak najmniejsze zniszczenia. Staraliśmy się znaleźć taki przebieg trasy, aby był jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców – mówi Radosław Stępień, wiceprezydent Łodzi.

Oprócz trasy podstawowej zostały wyznaczone dwie trasy alternatywne. Pierwsza wiedzie od wyrobiska ul. Arniki, następnie ul. Kosodrzewiny, Transmisyjną, Rokicińską, al. Piłsudskiego do ul. Wydawniczej. Druga trasa dodatkowa, awaryjna w kierunku żwirowni biegnie ul. Tuwima, Wydawniczą, Kopcińskiego, Narutowicza, Konstytucyjną, Czechosłowacką, Edwarda i Pomorską.

- Wykonawca został zobowiązany do tego, że wszelkie naprawy zniszczeń dróg gruntowych, np. ul. Wagonowej, czy Henrykowskiej wykonywa we własnym zakresie. Dodatkowo w miejscu przejazdu z ul. Niciarnianej do Nowogrodzkiej i przy wjeździe na ul. Pomorską zapewni dodatkową organizację ruchu– mówi Grzegorz Nita, dyrektor ZDiT.

Ponad 320 ciężarówek dziennie
Przewiduje się, że ciężarówki będą kursować z częstotliwością co 3-4 minuty między godz. 6 a 22. W godzinach szczytu planowane są wyłączenia lub ograniczenia ruchu, aby nie powodować utrudnień w ruchu.

Prezentacja tras, wywozu ziemi z placu budowy Dworca Łódź Fabryczna

Nowy dworzec Łódź Fabryczna w przyszłości stanie się częścią tzw. Nowego Centrum Łodzi. Tory i perony znajdą się 16,5 m pod ziemią, zaś 10,5 m nad nimi ma przebiegać sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego. Stacja kolejowa Łódź Fabryczna będzie posiadała cztery perony i osiem torów. Zbudowany zostanie również system parkingów dla samochodów „Parkuj i Jedź” oraz parking dla rowerów. Dojazd do dworca kolejowego Łódź Fabryczna zapewniony będzie ulicami: P.O.W, Składową i Węglową. Powstaną również nowe przystanki i trasy tramwajowe. W północnej części dworca  znajdą się przystanki przesiadkowe autobusów miejskich, regionalnych i dalekobieżnych.

Budowę multimodalnego dworca Łódź Fabryczna zrealizuje konsorcjum firm: Torpol, Astaldi, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów. Inwestycja, która będzie kosztować ok. 1,8 mld zł jest finansowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP S.A. i Miasto Łódź.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Śląskie kupi nowy EZT Śląskie kupi nowy EZT
Następny artykuł Koleje Indyjskie kupią lokomotywy na gaz Koleje Indyjskie kupią lokomotywy na gaz