Został wykonany kolejny krok przybliżający rozpoczęcie budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Zainteresowanie realizacją inwestycji wyraziło czterech wykonawców.
W Urzędzie Miasta otwarto oferty na budowę pierwszego etapu SST. Swoje oferty złożyli:
- konsorcjum Bilfinger Berger i ZUE S.A. (293 639 429, 79 zł);
- Energopol Szczecin kwota (181 986 907 zł);
- Aldesa Construcciones kwota (186 891 925, 47 zł);
- konsorcjum MYTOLL i Strabag kwota (165 804 008, 27 zł).
Kwota jaką miasto planowało wydać na inwestycję wynosi 215,2 mln zł. W tej chwili komisja przetargowa rozpoczęła ocenę złożonych ofert.
Budowa pierwszego etapu SST zakłada budowę czterokilometrowej bezkolizyjnej trasy tramwaju pomiędzy Basenem Górniczym a pętlą w rejonie ul. Turkusowej. W rzeczywistości będzie to przedłużenie linii tramwajowej z centrum na Osiedle Słoneczne i rejon szpitala w Zdrojach.
Po pokonaniu pętli na Basenie Górniczym tramwaj będzie jechał pomiędzy mostami drogowymi przeprawy przez Regalicę. Specjalnie na potrzeby przyszłej SST w ramach budowy Mostu Pionierów pomiędzy jezdniami wyjazdowymi z miasta a wyjazdowymi za ok. 80 milionów złotych wybudowany został most tramwajowy. Po zjeździe z Mostu Pionierów za skrzyżowaniem z ul. Leszczynową tramwaj skręci w prawo w kierunku Zdrojów i będzie jechał równolegle do ul. Winogronowej, następnie przetnie ul. Batalionów Chłopskich i po przejechaniu pod wiaduktem kolejowym zawróci na pętli w rejonie ul. Turkusowej. Trasa częściowo będzie przebiegała w specjalnej rynnie.
Cała trasa SST pomyślana jest w taki sposób, by podróż odbywała się jak najkrócej - pomiędzy Basenem Górniczy a pętlą tymczasową przy ul. Turkusowej nie będzie żadnych skrzyżowań, które powodowałyby spowolnienie ruchu. Ma sprawić to, że podróż tramwajem z lewo na prawobrzeże (oraz w kierunku przeciwnym) będzie szybsza.
Miasto aplikuje o dofinansowanie inwestycji ze środków Unii Europejskiej. Wniosek jest obecnie oceniany w Centrum Unijnych Projektów Transportowych.