We wrześniu odbyła się kolejna edycja targów InnoTrans 2012 w Berlinie. Te największe na świecie targi kolejowe okazały się sukcesem polskich firm.
Z Polski do Berlina przyjechało 54 wystawców, którzy zaskoczyli swoimi produktami i akcjami marketingowymi. Największy sukces odniosła bydgoska Pesa, która zawarła umowę ramową z Deutsche Bahn na dostawę 120 szynobusów typu Link, o wartości 5 mld zł. Pesa podpisała też umowę na dostawę trzech pojazdów 630M dla Kolei Litewskich.
Spektakularnym wydarzeniem zorganizowanym przez Pesę była premiera pierwszej lokomotywy spółki z rodziny Gama – typu 111Ed Maraton. Elektrowóz ma trafić wkrótce do testów w Lotos Kolej. Z kolei Lotos Kolej zawarł na InnoTransie umowę z ZNLE Gliwice na dostawę pięciu lokomotyw Dragon E6ACT.
ZNLE pochwaliło się w Berlinie nowym produktem – uniwersalną, elektryczną lokomotywą Griffin, osiągającą prędkość 190 km/h. Premierze Griffina towarzyszył interesujący występ artystyczny, a samą lokomotywą zainteresowało się wielu gości targów.
Polskim akcentem na InnoTransie była też prezentacja pierwszego, kompletnego wagonu Siemens Inspiro, wyprodukowanego dla warszawskiego metra. Część wagonów dla stolicy powstanie w Nowym Sączu, w ramach kooperacji Siemensa z Newagiem. Newag na targach pokazał zaś swojego ezeta serii 35WE, który już rozpoczął pracę w stołecznej SKM.
Na targowej bocznicy zainteresowanie wzbudzały też inne polskie pojazdy: tramwaj Solarisa Tramino i Link Pesy. Z bliska można było zobaczyć tramwaj Bombardiera – Flexity Classic serii NGT8, przygotowany do odbioru przez MPK w Krakowie.
Ale InnoTrans to nie tylko tabor. Swoje stoiska na targach miały m.in. spółki Track Tec, Tines i Graw. Można narzekać na polską kolej, ale InnoTrans udowodnił nam, że polskie firmy działające w branży kolejowej śmiało konkurują ze światowymi liderami rynku.
Wszystkie najważniejsze wydarzenia z 2012 roku zostały przedstawione w najnowszym numerze tygodnika „Kurier Kolejowy” nr 52-53.