Transport miejski SST: znikają kolejne formalne przeszkody

SST: znikają kolejne formalne przeszkody

20 lutego 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Zakończyła się już obligatoryjna kontrola uprzednia prowadzona przez Urząd Zamówień Publicznych, podczas której nie stwierdzono nieprawidłowości podczas prowadzonego przez Miasto Szczecin przetargu na wykonawcę prac budowlanych.

SST: znikają kolejne formalne przeszkody
Fot. UM Szczecin

Nie ma zatem przeszkód do podpisania umowy z konsorcjum Mytoll – Strabag, które złożyło najkorzystniejszą dla miasta ofertę w przetargu. Cenę budowy linii Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju wyceniło na ok. 166 milionów złotych.

Zakończyła się także ocena złożonego przez miasto wniosku o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej złożonego w Centrum Unijnych Projektów Transportowych. – Jesteśmy coraz bliżej rozpoczęcia oczekiwanej od wielu lat bardzo ważnej dla mieszkańców inwestycji komunikacyjnej – mówi Bogdan Jaroszewicz, zastępca prezydenta odpowiedzialny za inwestycje – Dzięki niej powstanie linia tramwajowa łącząca dwie rozdzielone Odrą części Szczecina. Pomimo licznych przeszkód miasto konsekwentnie dążyło do realizacji marzeń o SST. 

Wkrótce będzie możliwe podpisanie umowy na dofinansowanie inwestycji.

Budowa linii Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju podzielona jest na dwa etapy. Obecnie wybudowany zostanie pierwszy odcinek pomiędzy Basenem Górniczym a tymczasową pętlą w rejonie ul. Turkusowej, czyli blisko 4 km odcinek bezkolizyjnej trasy biegnącej m.in. w wykopie i na estakadach. W praktyce linia SST będzie przedłużeniem sieci tramwajowej z centrum miasta w okolice Osiedla Słonecznego.

W drugim planowanym etapie linia SST zostanie przedłużona do Kijewa.