Transport miejski Metro: „false tunnel” w najgłębszej stacji

Metro: „false tunnel” w najgłębszej stacji

02 kwietnia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Stacja Nowy Świat – Uniwersytet ma już pełną płytę fundamentową. Na najniższej kondygnacji trwają prace przygotowujące stację do przyjęcia TBM-ów: powstały tam specjalne podłoża w kształcie kołyski, budowany jest również tzw. "false tunnel".

Metro: „false tunnel” w najgłębszej stacji
Fot. budowametra.pl

"False tunnel" stanowi dodatkowe uszczelnienie miejsca połączenia tunelu z korpusem stacji.

Na wyższym poziomie trwa natomiast wyodrębnianie przestrzeni technologicznej z istniejącej już kondygnacji –2. Obejmie ona przestrzeń o wysokości 1,8 m i zawrze w sobie charakterystyczną dla tej stacji instalację oświetleniową. Prace przy tym etapie zrealizowane są w 80 procentach.

Wylano już pierwsze partie chudego betonu pod wyjście w kierunku ul. Kubusia Puchatka. Ta konstrukcja powstaje częściowo podstropowo, częściowo tradycyjnie – gotowa jest już połowa wykopu.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł PKP Cargo z kontraktami PGE za 441 mln zł PKP Cargo z kontraktami PGE za 441 mln zł
Następny artykuł PKP: środki na dworce będą dobrze wydane PKP: środki na dworce będą dobrze wydane