Unitor B wyremontuje linię Legionowo - Tłuszcz

Unitor B wyremontuje linię Legionowo - Tłuszcz

03 lipca 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Ponad 23 mln zł ma kosztować rewitalizacja linii kolejowej nr 10 Legionowo – Tłuszcz. 3 lipca 2013 r. PKP PLK podpisały umowę z Unitorem B na realizację tej inwestycji. 

Unitor B wyremontuje linię Legionowo - Tłuszcz
Fot. Aleksandra Rudzińska-Rdzanek

Ze strony PKP PLK umowę podpisała z-ca dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Magdalena Kozyra, zaś ze strony firmy Unitor B – prezes Sławomir Piątek oraz Marek Mysłek, członek zarządu, dyrektor ds. ekonomicznych.

Istotny dla Rail Baltica

Rewitalizacja linii nr 10 jest kontraktem towarzyszącym modernizacji linii Rail Baltica

- Szlak Legionowo – Tłuszcz będzie kluczowy dla przyszłych objazdów, na które skierowane zostaną pociągi po rozpoczęciu modernizacji mazowieckiego odcinka linii Warszawa – Białystok – Trakiszki (granica państwa) – mówi Magdalena Kozyra, z-ca dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji w PKP PLK.

Rozpoczęcie tej inwestycji planowane jest jesienią tego roku, a zakończenie – w połowie 2014 r.

Zmiany w ruchu

Dzięki rozpoczynającej się wkrótce rewitalizacji linii objazdowej, nastąpi rozdzielenie ruchu dalekobieżnego od podmiejskiego.

– Będziemy starali się wytrasować pociągi regionalne przez modernizowaną trasę, by nie pozbawić transportu kolejowego mieszkańców podwarszawskich miejscowości, m.in. Zielonki, Kobyłki i Wołomina. Składy dalekobieżne pojadą wówczas wyremontowaną trasą przez Legionowo – wyjaśnia rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji w PKP PLK Maciej Dutkiewicz.

W trakcie prowadzonych prac rewitalizacyjnych na linii nr 10 przewidywanych jest łącznie 10 - 20 dni całodobowych przerw w ruchu. W pozostałych terminach będą obowiązywały w większości kilkugodzinne zamknięcia.

Priorytet dla Unitoru

Prezes Unitor B Sławomir Piątek nie kryje zadowolenia z podpisanej dziś umowy.

– Jest to jeden z kluczowych kontraktów w działalności naszej firmy – mówi prezes Unitoru B. - Traktujemy go priorytetowo. Terminowa realizacja tego projektu da nam szanse na dołączenie, jako podwykonawca, do firm które będą modernizowały linię Warszawa – Trakiszki. Prowadzimy już w tej sprawie negocjacje z głównym wykonawcą – dodaje.

Kilka miesięcy prac torowych

Koszt prac remontowych na linii nr 10 wyniesie  23 mln 307 tys. zł brutto. Na wykonanie wszystkich zadań w ramach realizacji projektu wykonawca (Unitor B jako lider w konsorcjum z firmą Tor Mysłowice) będzie miał 9 miesięcy.

Zakres prac obejmuje m.in. wymianę szyn, podkładów torowych, rozjazdów oraz sieci trakcyjnej. Docelowo prędkość szlakowa na linii zostanie zwiększona do 80 km/h.