Poślizg e-rozrywki w wagonach PKP Intercity

Poślizg e-rozrywki w wagonach PKP Intercity

19 listopada 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W kwietniu PKP Intercity zapowiedziało, że jeszcze przed wakacjami uruchomi testowo bezprzewodowy Internet oraz usługi sieciowe w pociągach. Chociaż mamy koniec listopada, Internetu wciąż nie widać. Przewoźnik deklaruje, że wkrótce wyłoni wykonawcę usługi.

Poślizg e-rozrywki w wagonach PKP Intercity
Fot. Adam Brzozowski

Wiosną kilkakrotnie informowaliśmy o planach PKP Intercity dotyczących zaoferowania podróżnym mobilnego Internetu i usług dodatkowych, w tym filmów na życzenie (VoD), które pasażerowie będą mogli oglądać na własnych urządzeniach (laptop, tablet, smartfon). Początkowo usługa miała być zainstalowana w 300 wagonach, a docelowo w 450. Przedstawiciele zarządu spółki deklarowali, że WiFi pojawi się przed wakacjami, a później, gdy tak się nie stało, że pod koniec wakacji. Mamy koniec listopada, a Internetu wciąż nie widać. Dlaczego?

- Z powodu procedury przetargowej, która się przedłuża. Wkrótce zakończymy procedurę i poinformujemy o dostawcy usługi oraz o szczegółach projektu - twierdzi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity.

Jeszcze w kwietniu przewoźnik prowadził rozmowy z kilkoma potencjalnymi dostawcami e-rozrywki. Było to firmy: Polska Telefonia Cyfrowa S.A., POLKOMTEL Sp. z o.o, Netia S.A., PTK – CENTERTEL Sp. z o.o. oraz Trecom Sp. z o.o. S.K.A. Aktualnie media informują, że ostatecznie ofertę złożyła firma T-Mobile.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Dwa pryzmaty transportu kolejowego Dwa pryzmaty transportu kolejowego
Następny artykuł UTK przeprowadzi kontrole pociągów Inspiro UTK przeprowadzi kontrole pociągów Inspiro