Rewitalizacja trasy Częstochowa – Fosowskie zbliża się do półmetka – informują PKP PLK. Odnowione tory pozwolą podróżnym jadącym z Warszawy przez Częstochowę i Opole dostać się do Wrocławia w ciągu około 3 godzin i 30 minut.
Prace na trasie Częstochowa – Fosowskie prowadzone są zgodnie z planem. Jeszcze pod koniec 2013 roku zrealizowano część działań przewidzianych 2014 r. Ekipy robocze przygotowały tory dla specjalnej maszyny PUN, która rozłoży nowe podkłady i szyny. Prace polegały przede wszystkim na oczyszczeniu tłucznia. Układanie szyn za pomocą maszyny PUN odbędzie się na tym odcinku w marcu i kwietniu 2014 roku.
Mimo zimowej pory cały czas trwają roboty na przejazdach kolejowych oraz na mostach wiaduktach i przepustach – wykonywane są odwodnienia liniowe oraz roboty związane z przebudową sieci trakcyjnej na szlaku i stacjach. Na odcinku Herby Stare – Blachownia trwa wzmacnianie podtorza a na samej stacji Blachownia rozpoczęto remont peronów.
Rewitalizacja trasy Częstochowa – Fosowskie obejmuje prace na łącznie ponad 98 km torów. Efektem realizacji tego projektu będzie skrócenie czasu przejazdu z Warszawy do Wrocławia, poprzez uruchomienie szybkiego połączenia przez Częstochowę i Opole. Podróż miedzy tymi dwoma miastami w Polsce potrwa jedynie około 3 godzin i 30 minut.
Rewitalizacja odcinka Częstochowa – Fosowskie umożliwi również uruchomienie bezpośredniego połączenia z Częstochowy do Kielc – przejazd zajmie ok. 1 godziny 25 min. Podróżujący z tego miasta oszczędzą także czas w drodze do Krakowa, gdyż pojadą 1 godzinę 45 min zamiast 2 godzin, Koniecpola 45 min. zamiast ponad 1 godziny, Lublińca ok. 35 min.
Działania PKP Polskich Linii Kolejowych pozwolą na przywrócenie prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 70 km/h dla towarowych. Mają też na celu podwyższenie bezpieczeństwa ruchu pociągów i komfortu podróżowania.
Zakończenie inwestycji POIiŚ 7.1-67 „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 61 i 700 na odcinku Częstochowa – Fosowskie” jest planowane na przełomie 2014 i 2015 roku, wówczas będzie możliwe uruchomienie nowych, szybkich połączeń kolejowych.
Pisaliśmy na ten temat: Proteza koniecpolska gotowa jeszcze w tym roku