Marcowe zmiany w rozkładzie jazdy Kolei Śląskich

Marcowe zmiany w rozkładzie jazdy Kolei Śląskich

26 lutego 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W związku z kolejnymi etapami prac remontowo-modernizacyjnych prowadzonych przez zarządcę infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe, Koleje Śląskie wprowadzają korektę rocznego rozkładu jazdy 2013/2014 obowiązującą w okresie od 9 marca do 26 kwietnia.

Marcowe zmiany w rozkładzie jazdy Kolei Śląskich
Fot. Patryk Farana

W okresie wiosennym roboty torowe koordynowane przez PKP PLK prowadzone będą głównie na newralgicznej linii średnicowej, co wiąże się z utrudnieniami głównie na linii S1/S15 (Gliwice – Katowice – Zawiercie – Częstochowa) – szczegóły poniżej. Większość pociągów pozostałych linii, w okresie 9 III – 26 IV 2014, będzie kursować według jednolitego rozkładu jazdy (nieliczne warianty kursowania), co znacznie ułatwi pasażerom podróżowanie i korzystanie z opracowań rozkładowych.

S19 Lubliniec – Pyskowice – Gliwice 

Obsługa linii S13 (3 pary pociągów w rozkładzie jazdy 2012/2013) i S19 (1 para) w obecnym rozkładzie jazdy 2013/2014 została zawieszona.

S4 Tychy Lodowisko – Tychy – Katowice – Sosnowiec Główny

Od 15 XII 2013 na wniosek UM Tychy, w porozumieniu z organizatorem przewozów kolejowych, nie jest obsługiwana stacja Tychy Miasto. Do dyspozycji pasażerów pozostają sąsiednie stacje: Tychy Lodowisko oraz Tychy Grota- Roweckiego.

S72 Wodzisław Śląski - Radlin Obszary - Rybnik - Żory - Pszczyna

Od 15 grudnia 2013 Koleje Śląskie wprowadziły postoje na wszystkich stacjach i przystankach osobowych dla pociągów osobowych. W związku z tym pociągi linii S72 zatrzymują się na dotychczas nieobsługiwanych: przystanku osobowym Rybnik Piaski oraz stacji Rybnik Gotartowice.

S82 Tarnowskie Góry - Kalety - Herby Nowe

Od 15 grudnia 2013 pociągi linii S82 Kolei Śląskich jeżdżą w skróconej relacji Tarnowskie Góry – Herby Nowe. Odcinek Herby Nowe – Krzepice (przez Kuleje i Panki) jest obsługiwany przez Przewozy Regionalne Sp. z o.o. Pociągi PR kursują na trasie Herby Nowe – Krzepice – Wieluń Dąbrowa (– Kępno).

Zgodnie z ustaleniami pomiędzy Kolejami Śląskimi, a Przewozami Regionalnymi:

  • Linia S31: funkcjonują dogodne przesiadki w stacji Oświęcim z pociągami PR w / z kierunku Chrzanów – Trzebinia – Kraków Główny (– Wieliczka Rynek-Kopalnia);
  • Linia S7: funkcjonują przesiadki w stacji Nędza z pociągami PR w / z kierunku Kędzierzyn-Koźle (– Opole Główne – Wrocław Główny);
  • Linia S78: funkcjonują obustronnie skomunikowania w stacji Racibórz z pociągami PR w / z kierunku Kędzierzyn-Koźle (– Opole Główne – Wrocław Główny);
  • Linia S82: z pociągami Przewozów Regionalnych w stacji Herby Nowe funkcjonują przesiadki w / z kierunku Krzepice – Wieluń Dąbrowa (– Kępno).

W stosunku do poprzedniego rozkładu jazdy 2012/2013 w obecnym rozkładzie rocznym 2013/2014 nastąpiło:

  • wprowadzenie postojów na wszystkich stacjach i przystankach osobowych dla pociągów osobowych na całej trasie przejazdu, co znacznie ułatwia pasażerom podróżowanie zwłaszcza z / do mniejszych miejscowościoraz umożliwia korzystanie z bardziej przejrzystych rozkładów jazdy;
  • funkcjonowanie kilku pociągów przyspieszonych na liniach S1, S5 i S6 jako uzupełnienie oferty m.in. w godzinach szczytu oraz w weekendy;pociągi przyspieszone obsługują wybrane stacje na trasie;
  • uzupełnienie oferty o dodatkowe pociągi w tzw. takcie, w godzinach szczytu na najbardziej obciążonych odcinkach m.in. Katowice – Gliwice (linia S1/S15), Katowice – Tychy Lodowisko (linia S4), Katowice – Bielsko-Biała – Żywiec (linia S5) oraz uzupełnienie oferty o dodatkowe pociągi poza szczytem komunikacyjnym, niwelujące najdłuższe przerwy w kursowaniu zwłaszcza w weekendy (m.in. linie S1 i S7);

Więcej informacji znajduje się na stronie Kolei Śląskich.