Od dzisiaj, 3 marca wszystkie funkcje związane z obsługą podróżnych przejmuje w całości nowy dworzec Kraków Główny.
W pobliżu starego budynku stanął specjalny punkt informacyjny, w którym podróżni mogą poznać szczegóły wprowadzanych zmian. Przy placu Jana Nowaka-Jeziorańskiego dyżury pełnią mobilni informatorzy, którzy odpowiedzą na pytania podróżnych i wręczą ulotki informacyjne z mapką dojścia do nowego budynku dworca.
Tablice informacyjne pomagające pasażerom w dotarciu na nowy dworzec znajdują się m.in. na wszystkich peronach, w tunelu „Magda", na placu Jana Nowaka-Jeziorańskiego, przy wejściu na nowy dworzec od ul. Bosackiej oraz przy wejściu do Galerii Krakowskiej. Specjalne oznaczenia podłogowe kierujące do podziemnego obiektu zamieszczono również wewnątrz centrum handlowego.
Wszystkich pasażerów PKP S.A. zaprasza do korzystania z nowego, podziemnego dworca Kraków Główny. Podróżni mają tam do dyspozycji 28 kas biletowych, 4 biletomaty, Centrum Obsługi Klienta i punkty informacyjne. W każdej chwili pomocą podróżnym służą również pracownicy Nowego Biura Dworca.
Nowy dworzec jest jednym z najnowocześniejszych węzłów komunikacyjnych w Polsce. Obiekt integruje kolej lokalną, dalekobieżną, dworzec autobusowy i komunikację miejską. Inwestycja kosztowała ponad 130 mln złotych i była współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.