Pierwsze efekty rewitalizacji linii z Koluszek do Częstochowy

Pierwsze efekty rewitalizacji linii z Koluszek do Częstochowy

18 marca 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Podróżni na rewitalizowanej trasie mogą korzystać już 8 odnowionych peronów. W sumie zaplanowano przebudowę 43 peronów. Wszystkie prace powinny zakończyć się w kwietniu przyszłego roku.

Pierwsze efekty rewitalizacji linii z Koluszek do Częstochowy
Fot. PKP PLK

Wszystkie z nich będą dostosowane do potrzeb osób o niepełnosprawnych starszych czy rodziców z dziećmi w wózkach. Pojawią się na nich wiaty, gabloty na rozkłady, oświetlenie i inne elementy małej architektury

Siedem przebudowanych peronów to niejedyne efekty dotychczas przeprowadzonych prac. PKP Polskie Linie Kolejowe wymieniły już tor na szlaku Radomsko – Widzów Teklinów, Kłomnice – Częstochowa oraz stacji Koluszki. Zakończono także wymianę sieci trakcyjnej między Rudnikami a Częstochowa. Na siedmiu stacjach jest już 28 nowych rozjazdów – Koluszki, Rokiciny, Baby, Radomsko, Widzów Teklinów, Rudniki, Wyczerpy. Rozpoczęły się kolejne prace na szlaku Baby – Piotrków Trybunalski oraz na stacji Piotrków Trybunalski, a także na drugim torze na odcinkach: Rudniki – Kłomnice, Gomunice – Gorzkowice, Widzów Teklinów – Radomsko.

W sumie projekt zakłada m.in. wymianę torów o długości około 160 km, naprawę sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, remont przejazdów kolejowych oraz peronów. Na rewitalizowanym odcinku zostanie wyremontowanych  także 30 mostów, 15 przepustów, 5 wiaduktów oraz mur oporowy. Wszystkie prace powinny zakończyć się w kwietniu przyszłego roku.

Linia kolejowa nr 1 Warszawa – Katowice ma ogromne znaczenie dla połączenia komunikacyjnego aż trzech województw: mazowieckiego, łódzkiego oraz śląskiego. Dlatego jest to jeden z kluczowych projektów realizowanych obecnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Po jego zakończeniu podróż z Koluszek do Częstochowy skróci się o około 30 minut.

Koszt realizacji projektu „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 1 na odcinku Koluszki – Częstochowa” wyniesie ponad 535 mln zł netto, z czego 416,2 mln zł netto będzie pochodzić z dofinansowania Unii Europejskiej.