PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa rozstrzygnęła przetarg na naprawę (na czwartym poziomie utrzymania P4) dziesięciu lokomotyw spalinowych typu 311Da (ST40s).
Postępowanie składało się z 4 części. Pierwsza część dotyczyła naprawy 10 kompletów (20 sztuk) wózków na tor 1520mm spod lokomotyw 311Da (ST40s) wraz z obligatoryjną wymianą nw. podzespołów i elementów na podzespoły fabrycznie nowe.
Część druga obejmowała naprawę 10 kompletnych nadwozi lokomotyw 311Da (ST40s), w tym z naprawą pakietu SuperSkid, z obligatoryjną wymianą m.in. sprzęgów hamulcowych na fabrycznie nowe, foteli maszynisty, wzmocnienie izolacji akustycznej w kabinach maszynistów tłumiącej hałas z przedziału maszynowego lokomotywy,
W części trzeciej zamawiający oczekiwał zabudowania w dwóch lokomotywach o numerach 1 i 2 tachografów cyfrowych z funkcją SHP typ ET-TACHO/KOL/SHP, posiadających świadectwa dopuszczenia Urzędu Transportu Kolejowego. Ostatnia część dotyczyła zabudowy systemu smarowania obrzeży zestawów kołowych typu REBS w dziesięciu lokomotywach ST40s.
PKP LHS zdecydowała o wyborze Newagu, który zrealizuje prace w części drugiej i trzeciej oraz Pesy, która zajmie się wykonaniem robót w części pierwszej i czwartej.