Na budowie Łodzi Fabrycznej trwają prace w części tunelowej i stacyjnej. W części stacyjnej realizowane są prace podstropowe (wykop), a także konstrukcja stropu na poziomie 0. W części północnej stawiane są również słupy (ok. 15 tygodniowo) i ściany, na których na przełomie kwietnia i maja będą montowane pierwsze elementy prefabrykowane na słupach.
Konstrukcja stropu 0 jest realizowana dwoma metodami: z wykorzystaniem elementów prefabrykowanych oraz jako konstrukcja monolityczna. Metoda z wykorzystaniem prefabrykatów realizowana jest poprzez montaż potężnych 2-przęsłowych belek nośnych o wysokości ok. 2 m w osiach głównych, następnie powstałe pomiędzy belkami pola wypełniane są prefabrykowanymi elementami płytowymi. W dalszej kolejności na tych prefabrykatach budowany jest tzw. żelbetowy nadbeton – płyta o grubości ok. 20 centymetrów. Cały montaż stropu z wykorzystaniem prefabrykatów na terenie parkingów i dworca PKS potrwa ok. 3 miesięcy.
W międzyczasie ruszą też podobne prace w części stacyjnej – z pominięciem obszaru zachodniego, przy którym prace już trwają. Część stropu w zachodnim obszarze stacji jest wykonywana w systemie monolitycznym, bez wykorzystania materiałów prefabrykowanych. W tym obszarze zaawansowanie prac wynosi ok. 50 proc.
Również prace ziemne nabrały przyspieszenia, co pozwoli wkrótce rozpocząć roboty przy budowie płyty dennej na stacji.
W części tunelowej na odcinku od ul. Niciarnianej do ul. Kopcińskiego wykonano 100 proc. ścian szczelinowych i 95 proc. płyty stropowej. Na odcinku od Kopcińskiego do stacji trwają prace przy budowie ścian szczelinowych. Prawdopodobnie 26 kwietnia zamknięta zostanie ulica Tramwajowa. Wykonawca przystąpi do prac przygotowawczych, czyli przekładania instalacji.
W istniejącym odcinku tunelu trwają prace ziemne, a także budowa płyty dennej o grubości 0,8 m. Wykonano ok. 20 proc. tej płyty. Na tzw. chudym betonie, który stanowi warstwę przygotowawczą, układana jest izolacja wodoszczelna w postaci maty bentonitowej, a na styku płyty dennej ze ścianą tunelu – wąż iniekcyjny i taśma „water stop”.
Zintensyfikowano prace także na głowicy zachodniej. Polegają one głównie na pracach rozbiórkowych starego przejścia pod Kilińskiego, przełożeniu istniejących i kolidujących instalacji, ale przede wszystkim budowie ścian szczelinowych.