Władze Łodzi ogłosiły przetarg na dostawę 22 nowych, w pełni niskopodłogowych tramwajów. Pojazdy mają być przegubowe i jednoprzestrzenne.
Łódź zamawia 22 nowe, całkowicie niskopodłogowe, jednprzestrzenne wagony. Nowe pojazdy mają być trwałe i nie dostarczać maszynistom żadnych niespodzianek, zatem dostarczany tramwaj nie może być prototypem, a wszystkie jego zespoły i układy mają pochodzić z produkcji seryjnej. Ponadto wagony mają mieć 3 letnią gwarancją producenta, lecz z pewnymi wyjątkami:
- perforacja korozyjna całej struktury nadwozia, blach poszycia zewnętrznego, oraz poszycia dachu ma mieć gwarancję na 10 lat,
- powłoki lakiernicze z gewarancją na 6 lat,
- trwałość konstrukcji szkieletu nadwozia gwarantowana przez 10 lat.
Kryteria zamówienia stanowią w 80 proc. wagi cenę, w 10 proc. szerokość przejścia w najwęższym miejscu wagonu (minimum 65 cm) i w 10 proc. znamionową liczbę miejsc siedzących i stojących (minimum 200).
Termin składania ofert mija 24 czerwca 2014 r.
Dostarczanie pojazdów ma się odbyć w terminie 1 lipca 2014 – 31 października 2015.