Transport miejski Poznań: konsultacje dt. przystanków „wiedeńskich”

Poznań: konsultacje dt. przystanków „wiedeńskich”

13 września 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu zaprasza do wyboru dwóch z rekomendowanych pięciu lokalizacji przystanków typu „wiedeńskiego”. Rekomendacja wynika z istniejących uwarunkowań technicznych oraz wysokości zarezerwowanych środków w budżecie na  realizację.

Poznań: konsultacje dt. przystanków „wiedeńskich”
Fot. ZTM Poznań

Konstrukcja przystanków „wiedeńskich” polega na podniesieniu jezdni w rejonie przystanku do poziomu chodnika w celu ułatwienia pasażerom wsiadania i wysiadania z pojazdów oraz w celu poprawy bezpieczeństwa.

Biorący udział w ankiecie mogą wskazać dwa z pięciu proponowanych przystanków. Dostępna jest ona w Internecie. W ankiecie wskazać dwie z pięciu lokalizacji przystanków tramwajowych o następujących nazwach:

  • Plac Wiosny Ludów – na ulicy Strzeleckiej w kierunku ulicy Podgórnej;
  • Łąkowa – na ulicy Strzeleckiej w kierunku ulicy Podgórnej;
  • Rynek Wildecki – na ulicy Wierzbięcice w kierunku ulicy Matyi;
  • Rynek Wildecki – na ulicy Wierzbięcice w kierunku Dębca;
  • Kórnicka – na ulicy Kórnickiej w kierunku centrum centrum (propozycja nowego przystanku w formie „antyzatoki” tzn. przejazd samochodów odbywa się po torowisku)

Rekomendowane lokalizacje przystanków typu "wiedeńskiego"

Swój głos można oddać do dnia 26 września 2014r. (godz. 24.00), wyniki konsultacji zostaną przedstawione po ich zakończeniu.

Pierwszy w Poznaniu przystanek typu „wiedeńskiego” został zbudowany w tym roku na ulicy Gwarnej. Konstrukcja polega na wyniesieniu platformy przystanku z poziomu jezdni o około 22 centymetry na specjalnie zbudowanej rampie. Dzięki temu pasażer zyskuje możliwość znacznie łatwiejszego wejścia (i wyjścia) do (z) pojazdu, co zwłaszcza w przypadku osób starszych, niepełnosprawnych, mam z wózkami lub dzieci ma duże znaczenie. Ważny jest też aspekt bezpieczeństwa, ponieważ kierowcy samochodów zmuszeni są zwolnić przed przystankiem z uwagi na wjazd na wyniesioną jezdnię. Tego typu ułatwienie w transporcie zbiorowym wprowadzono po raz pierwszy w Wiedniu, stąd geneza nazwy. Natomiast w przypadku „antyzatoki” – tego typu przystanki zostały zbudowane w Poznaniu ramach kompleksowej modernizacji całego układu drogowego, w tym torowiska, na ulicy Winogrady (odcinek: Armii Poznań-Murawa).

Więcej informacji dostępnych jest na stronie ZTM Poznań.