Warszawa Główna obsłuży ruch podmiejski w 2018 r.?

Warszawa Główna obsłuży ruch podmiejski w 2018 r.?

23 kwietnia 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

– Przewidywane jest, że przystanek Warszawa Główna powinien powstać gdzieś w 2018 r. – powiedział w trakcie dzisiejszej konferencji prasowej poświęconej zagospodarowaniu terenu Warszawy Głównej członek zarządu PKP S.A. Jarosław Bator.

Warszawa Główna obsłuży ruch podmiejski w 2018 r.?
Fot. PKP S.A.

Przystanek kolejowy Warszawa Główna został przewidziany w ramach studiów wykonalności nad całym warszawskim węzłem kolejowym, przygotowanym przez PKP PLK.  

Powstanie przystanku Warszawa Główna, nie oznacza jednak, że w tym miejscu będzie funkcjonował dworzec. – Jest przewidziane wybudowanie przystanku kolejowego, który będzie stacją czołową. Samego dworca na dzień dzisiejszy nie planujemy, aczkolwiek to może się zmienić na etapie dalszych prac projektowych – powiedział Maciej Król, prezes spółki Xcity Investment.

PKP S.A. chce, aby przystanek Warszawa Główna znajdował się pod ziemią. – Będziemy współpracować z PKP PLK. Naszą ambicją jest to, aby przystanek był schowany pod ziemią – powiedział Jarosław Bator.  

Według słów prezesa Xcity Investment, powstanie przystanku Warszawa Główna będzie prawdopodobnie zbiegało się z remontem linii średnicowej, choć jego funkcjonowanie i otwarcie nie jest bezpośrednio powiązane z modernizacją kolejowej średnicy.

Jakie pociągi będą kończyć bieg na Głównej? – Jest wiele możliwości, to nie nasza decyzja. Nie jesteśmy zarządcą infrastruktury. Wyobrażam sobie, że będą to pociągi podmiejskie z kierunku radomskiego, łódzkiego – mówił Jarosław Bator.

Maciej Król podkreślał z kolei, że od strony linii otwockiej i Mińska Mazowieckiego są dosyć duże przepływy i infrastruktura jest rozbudowana, natomiast od strony zachodniej wszystko skupia się na linii średnicowej, na której ruch komunikacyjny będzie się wzmagał. – Ruch będzie rósł znacząco, zwłaszcza z Pruszkowa, Piastowa, Ożarowa Mazowieckiego, gdzie budują się nowe osiedla – mówił prezes Xcity Investment.

Linia średnicowa nie będzie jednak w stanie  przyjmować stale rosnącej liczby pociągów, stąd wydaje się, iż powstanie przystanku Warszawa Główna będzie dobrym rozwiązaniem dla pasażerów z kierunku zachodniego.