Połowa posterunków ruchu bez sygnalizacji zajętości toru

Połowa posterunków ruchu bez sygnalizacji zajętości toru

16 czerwca 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Z istniejących na liniach kolejowych w Polsce ok. 1700 posterunków ruchu, połowa nie posiada urządzeń automatycznej sygnalizacji zajętości toru – przyznaje zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka PKP PLK.

Połowa posterunków ruchu bez sygnalizacji zajętości toru
Fot. Grupa ZUE

Według PKP PLK, z funkcjonujących w Polsce ok. 1700 posterunków ruchu, ponad połowa jest już wyposażona w urządzenia automatycznej sygnalizacji zajętości toru. Są to m.in. największe, najważniejsze stacje w kraju, takie jak Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Gdańsk Główny, czy Gdynia Główna. 

Maciej Dutkiewicz z biura prasowego PLK zastrzega, że proces wprowadzania takich rozwiązań często wiąże się z koniecznością wybudowania zupełnie nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym (SRK).

Koszty takiej przebudowy sięgają 5 mln zł. – Wiąże się to również z czasochłonnymi, skomplikowanymi działaniami, dlatego nowe rozwiązania najwygodniej, zarówno dla PLK, jak i dla pasażerów, wprowadzać podczas modernizacji i rewitalizacji linii kolejowych – wyjaśnia Maciej Dutkiewicz.

Zapewnia, że w najbliższych dwóch latach takie nowe urządzenia zostaną zamontowane na kolejnych kilkunastu stacjach. Koszty tego przedsięwzięcia mogą sięgnąć nawet 100 mln zł.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Kombud zmodernizował 61 przejazdów kolejowych Kombud zmodernizował 61 przejazdów kolejowych
Następny artykuł PLK kończą prace na moście zwodzonym w Szczecinie PLK kończą prace na moście zwodzonym w Szczecinie