Jaka powinna być optymalna oferta PKP Intercity na linii Warszawa - Łódź?

Jaka powinna być optymalna oferta PKP Intercity na linii Warszawa - Łódź?

02 lutego 2016 | Autor: RW
PODZIEL SIĘ

PKP Intercity rozpoczęło badanie opinii wśród pasażerów korzystających z połączeń PKP Intercity na linii łódzkiej. Zebrane dane pozwolą przewoźnikowi lepiej dopasować ofertę przewozową do potrzeb wszystkich podróżnych na tej trasie.

Jaka powinna być optymalna oferta PKP Intercity na linii Warszawa - Łódź?
Fot. Przemysław Szkatuła

Kolejowa linia łódzka to nieco ponad 130 - kilometrowy odcinek łączący aglomerację łódzką i warszawską. Każdego dnia tysiące mieszkańców Łodzi, Koluszek, Skierniewic, Żyrardowa oraz mniejszych miejscowości znajdujących się na trasie, podróżują do pracy w stolicy (część z nich również w przeciwnym kierunku). To sprawia, że  trasa Warszawa - Łódź jest najbardziej dochodową linią kolejową w kraju.

Tymczasem po zakończeniu trwającej blisko 10 lat modernizacji tej trasy, podróżni wciąż narzekają na standard świadczonych usług. Najszybszy skład PKP Intercity, czyli TLK „Uszatek”, który miał odcinek Warszawa – Łódź pokonywać w 67 minut, w styczniu punktualnie przyjechał tylko kilka razy. Jak tłumaczą PKP IC oraz PKP Polskie Linie Kolejowe, powodem są głównie awarie elementów infrastruktury.

Odpowiedzią na notoryczne spóźnienia TLK „Uszatka” jest właśnie prowadzona ankieta (kilka pytań dotyczy tylko i wyłącznie tego pociągu), w której przewoźnik zachęca do dzielenia się propozycjami usprawnień w funkcjonowaniu oferty spółki. Podróżni mogą w badaniu określić m.in. jak często korzystają z pociągów na trasie Warszawa – Łódź, z jakiej stacji zaczynają podróż, o której godzinie, jakim pociągiem i według jakiej taryfy.

Ankieta będzie aktywna do 7 lutego.