2016 rok bardzo dobry dla CTL Logistics

2016 rok bardzo dobry dla CTL Logistics

16 kwietnia 2017 | Źródło: CTL Logistics
PODZIEL SIĘ

Rok 2016 był bardzo dobry dla CTL Logistics. Rekordowe przewozy w Niemczech (wzrost pracy przewozowej o 43%) i bardzo dobre wyniki spółki CTL Logistics w Polsce (wzrost masy przewiezionych towarów o 19%) dobrze rokują na kolejne lata.

2016 rok bardzo dobry dla CTL Logistics
Fot. CTL Logistics

Przez cały 2016 rok, miesiąc po miesiącu, rosły przewozy CTL Logistics GmbH na rynku niemieckim. Łącznie spółka przewiozła 4 168 246 ton, co daje wzrost o prawie 24% w stosunku do roku 2015. Z kolei jeśli chodzi o pracę przewozową, to niemiecka spółka Grupy CTL zanotowała wzrost niemal o 43% i wykonała ją na poziomie 1 629 853 tys. tkm.

– Jest to efekt ciężkiej pracy włożonej w jakość oferowanych usług, która dla naszych klientów w Niemczech ma kluczowe znaczenie przy wyborze wykonawcy przewozów. Przez ostatnie kilka lat wypracowaliśmy sobie markę zaufanego, przewidywalnego, stabilnego i dbającego o każdy detal partnera biznesowego, co procentuje dobrymi wynikami – podkreśla Jarek Król, prezes zarządu Grupy CTL Logistics.

Bardzo dobre wyniki zanotowała też polska spółka z Grupy CTL - CTL Logistics. W 2016 roku przewiozła 9 600 303 ton, co daje wzrost aż o 19% w stosunku do 2015 roku. Z kolei praca przewozowa głównej spółki przewozowej z Grupy CTL wzrosła o 3% w stosunku do 2015 r. i ukształtowała się na poziomie 3 005 415 tys. tkm.

– Dobre wyniki spółki CTL Logistics to najlepszy dowód na to, że  przebudowa Grupy CTL Logistics podjęta już w 2013 roku i konsekwentnie kontynuowana do tej pory była dobrą decyzją i przyniosła spodziewane efekty – zaznacza Jarek Król. – Niestety, mimo wzrostu wolumenów na szeroko rozumianym rynku transportowym rok 2016 to kolejny okres spadków towarowych przewozów kolejowych w Polsce. Ta tendencja utrzymuje się od lat, gdyż transport kolejowy nie jest w stanie konkurować z transportem drogowym. Bez wsparcia rządu, zmiany przepisów i zasad obowiązujących na rynku transportowym w Polsce ta tendencja prawdopodobnie się utrzyma. Drugim istotnym priorytetem jest zwiększenie średniej prędkości przewozowej i likwidacja tzw. wąskich gardeł na szlakach kolejowych. Składane w tym zakresie obietnice i ambitne prognozy okazały się do mrzonkami – podsumowuje Jarek Król.