PolRegio rezygnuje z usług Koleo

PolRegio rezygnuje z usług Koleo

25 stycznia 2018 | Autor: AB
PODZIEL SIĘ

Od 26 stycznia nie będzie możliwości zakupu biletów za pośrednictwem platformy koleo.pl oraz aplikacji mobilnej Koleo. Przewozy Regionalne zarzucają Koleo nierozliczenie się z umowy. Operator platformy jest zaskoczony decyzją przewoźnika oraz stawianymi zarzutami.

PolRegio rezygnuje z usług Koleo
Fot. Koleo

– Poprzednia umowa z właścicielem platformy Koleo wygasa na koniec dnia 25 stycznia br. i dotąd nie została rozliczona przez firmę Astarium. Firma Astarium przekazała propozycję dalszej współpracy zbyt późno. Nasze zastrzeżenia do wykonywania umowy były na bieżąco przekazywane do Astarium, właściciela Koleo – tłumaczy przewoźnik.

Zarząd Astarium w nadesłanym komunikacie wyjaśnia, że przez kilka miesięcy prowadzone były intensywne rozmowy z Przewozami Regionalnymi na temat przesłużenia kończącej się umowy.

– Intencją Koleo było podpisanie aneksu przedłużającego umowę na warunkach korzystnych dla obu stron. Działania w tym zakresie Koleo podjęło już w III kwartale 2017 roku. Pomimo rozmów i wielu spotkań umowa z Koleo nie została jednak przedłużona. Jeszcze w grudniu 2017 roku PolRegio deklarowało chęć dalszej współpracy z Koleo. Astarium nie ma żadnych należnych zobowiązań wobec PR - wszystkie zobowiązania wobec PR są regulowane terminowo – czytamy w oświadczeniu. – Zespół Koleo dokłada wszelkich starań aby bilety PolRegio były ponownie dostępne w systemie sprzedaży Koleo.

Według spółki Astarium jest to pierwszy przypadek zawieszenia sprzedaży któregokolwiek z przewoźników w Koleo. Miesiąc temu do platformy dołączył kolejny przewoźnik – Koleje Dolnośląskie. Trwają także rozmowy z innymi operatorami kolejowymi niedostępnymi jeszcze na platformie.

Z Koleo korzysta aktualnie ponad 500 tys. pasażerów miesięcznie. Rozkład jazdy Koleo pokazuje najszybsze i najtańsze połączenia kolejowe wszystkich przewoźników. Umożliwia zakup biletów ze wszystkimi ulgami oraz wydruk różnych biletów na jednym blankiecie.

Według spółki Astarium platformę Koleo miałaby zastąpić aplikacja Bilkom, rozwijana przez spółkę PKP Informatyka. Tak wynika np. z komunikatu PolRegio – bilety przewoźnika będą nadal dostępne poprzez strony internetowe polregio.pl, epodroznik.pl i za pośrednictwem nowej platformy beta.bilkom.pl

Bilety PolRegio dostępne są również w aplikacji mobilnej SkyCash, automatach biletowych na dworcach, w ponad 200 kasach biletowych, kioskach Kolportera i u obsługi pociągów.