PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg, szacowany na ponad 100 mln zł na zaprojektowanie i wykonanie prac na odcinku Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski. Realizacja prac planowana jest w latach 2018 – 2020. To kolejna inwestycja na trasie między Tunelem a Sosnowcem, na którą przeznaczono już w latach 2016 – 2018 ok. 40 mln zł.
Podróżni zyskają wygodniejsza obsługę na stacji Wolbrom. Będzie też nowe, bezkolizyjne przejście pod torami. Nowy obiekt zastąpi dotychczasową kładkę, ułatwi przechodzenie i zwiększy poziom bezpieczeństwa. Przebudowane będą przystanki Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie. Dzięki nowym peronom, przystosowanym do obsługi osób o ograniczonych możliwościach mobilnych, lepszemu oznakowaniu oraz informacji pasażerskiej, komunikacja będzie łatwiejsza i wygodniejsza.
Na odcinku Jaroszowiec Olkuski – Charsznica, PLK wymienią min. 20 km torów oraz sieć trakcyjną a także przebudują 22 obiekty (mosty i przepusty). Nowe parametry techniczne pozwolą zwiększyć prędkość pociągów dwukrotnie, miejscami nawet z 40 do 120 km/h. Wykonanie prac na 6 przejazdach kolejowo-drogowych, min. w miejscowościach Wolbrom, Zarzecze, Chrząstowice, Kaliś zwiększy dodatkowo poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. PLK wymieni również tory i rozjazdy na stacji Wolbrom oraz zmodernizuje urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja PLK usprawni przejazd pociągów towarowych.
PLK konsekwentnie realizują inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego na trasie z Małopolski na Śląsk liną nr 62 z Tunelu do Sosnowca. Finansowanie zapewnia budżet państwa, w ramach zadania: „ Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec. Realizacje pozytywnie wpływają na przejazd pociągów pasażerskich oraz towarowych z Małopolski na Śląsk. Zwiększa się poziom bezpieczeństwa na trasach kolejowych. Przebudowa peronów poprawia obsługę podróżnych. W 2017 r. zakończono prace na odcinku Bukowno – Sławków. Obecnie realizacja przebiega na odcinku Olkusz – Bukowno. Wartość prac realizowanych w latach 2016 – 2018, to ok. 40 mln zł.