Huawei zbudował optyczną sieć tranportową dla ÖBB

Huawei zbudował optyczną sieć tranportową dla ÖBB

20 września 2018 | Źródło: Huawei
PODZIEL SIĘ

Huawei wdrożył optyczną sieć transportową (OTN) wykorzystującą DWDM (Dense Wavelength Division Multiplexing) dla Austriackich Kolei Federalnych (ÖBB). T

Huawei zbudował optyczną sieć tranportową dla ÖBB
Fot. Diesirae, Wikimedia Commons

echnologia DWDM zapewnia przepustowość 100 Gb/s i możliwość efektywnej rozbudowy systemów sieci szerokopasmowych. Produkty DWDM OTN firmy Huawei, dostosowane do potrzeb ÖBB, są obecnie wdrażane w wielu miejscach w Austrii i Niemczech.

Przy rocznej stopie rozwoju transportu kolejowego na poziomie 10-15 proc. ÖBB borykało się z rosnącym przesyłaniem danych w sieciach szkieletowych, z których korzystało przedsiębiorstwo w celu wysyłki i sprzedaży biletów. Istotne dla przedsiębiorstwa było też zaimplementowanie w szybszych pociągach nowoczesnego sterowania, opartego również na technologiach ICT.

ÖBB rozpoczął więc budowę większej liczby stacji kolejowych i zwiększenia dostępnej przepustowości w sieciach lokalnych i szkieletowych, tak aby w efekcie sieć kolejowa obsługiwała 90 proc. powierzchni kraju. Wszystkie obecne i przyszłe stacje mają być wyposażone w systemy monitoringu wysokiej rozdzielczości (HD), inteligentne systemy biurowe i inne rozwiązania do zarządzania ruchem kolejowym. Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na usługi kolejowe w całej Austrii, konieczna była nowa telekomunikacyjna sieć szkieletowa o dużej przepustowości.

Dotychczasowa sieć cierpiała z powodu niewystarczającej wydajności urządzeń, ponieważ ponad 80 proc. jej pasma sieciowego było już używane. Nowe wymagania w zakresie bezprzewodowego sterowania pociągiem, scentralizowanej wysyłki i automatycznych operacji nie mogły zostać spełnione ze względu na brak odpowiedniej przepustowości. Inteligentne biura i nowoczesne systemy produkcyjne musiały zatem zostać połączone z jednolitą, szybką siecią szkieletową, umożliwiającą komunikację i wysyłkę. Ponadto charakterystyka usług kolejowych wymaga, aby systemy komunikacji sieciowej były absolutnie bezpieczne i niezawodne.