Premiera pociągu nocnego SJ Sztokholm-Hamburg 1 września

Premiera pociągu nocnego SJ Sztokholm-Hamburg 1 września

03 maja 2022 | Źródło: SJ / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

1 września w pierwszy kurs wyruszy nowy pociąg nocny szwedzkiego narodowego przewoźnika pasażerskiego SJ w relacji Sztokholm-Hamburg. Jest to początek codziennego, całorocznego połączenia kolejowego między Szwecją a Europą Środkową. Sprzedaż biletów rozpoczęła się 27 kwietnia.

 

Premiera pociągu nocnego SJ Sztokholm-Hamburg 1 września
Fot. SJ

 

Wieczorem 1 września odjeżdża pociąg nocny ze Sztokholmu do Hamburga oraz pociąg nocny z Hamburga w przeciwnym kierunku. Bilety na nowe nocne połączenie kolejowe zostały wprowadzone do sprzedaży 27 kwietnia przez SJ. Bilety będą również dostępne w kilku europejskich kanałach sprzedaży.

Odjazd ze Sztokholmu o godz. 17.34. Pociąg zatrzymuje się na kilku przystankach wzdłuż głównej linii południowej, co umożliwia atrakcyjną podróż z wielu różnych części Szwecji. Następnie pociąg jedzie dalej przez Kopenhagę i Odense do Hamburga-Altony około godziny 06.30. Czas przylotu został wybrany tak, aby stworzyć dobre warunki przesiadkowe dla tych, którzy chcą kontynuować podróż do wielu różnych miejsc w Europie Północnej i Środkowej.

Nocny pociąg relacji Hamburg-Altona odjeżdża o godz. 21:55 i przyjeżdża do Sztokholmu o godz. 09:55.

-Cieszymy się, że możemy zaoferować Szwedom regularne połączenie kolejowe z Europą. Już teraz widzimy, że popyt jest wysoki i mamy duże oczekiwania wobec nocnego pociągu do Hamburga - mówi Mats Almgren, dyrektor ds. ruchu handlowego w SJ.

Pociąg będzie zestawiony z wagonu 2 klasy miejsc siedzących, 2 klasy wagonu sypialnego z przedziałami dla 4-6 osób, 2 klasy wagonu sypialnego z przedziałami dla 1-2 osób i 1 klasy wagonu sypialnego z przedziałami dla 1-3 osób.

Usługa ta bedzie realizowana we współpracy z Hector Rail i niemieckim przewoźnikiem kolejowym RDC. Hector Rail ma umowę na obsługę pociągów między Malmö a Padborgiem. Jest to odległość około 4 godzin, a wagony są ciągnięte przez lokomotywy Hector Rail. Używane wagony mają standardowe wymiary europejskie, co oznacza, że są nieco węższe niż wagony nocne SJ.

Ustalanie cen jest dynamiczne, tzn. poziom cen zmienia się w zależności od popytu. Ceny podawane są w euro, ale na stronie sj.se cena jest przeliczana i podawana w koronach szwedzkich. Najniższa cena za miejsce w 2 klasie wynosi około 300 koron szwedzkich.

-Hamburg ma wiele do zaoferowania i jest silnym, rozwijającym się ośrodkiem turystycznym, do którego przyjeżdżają turyści z całego świata. Jednak Szwedzi nie odkryli jeszcze w pełni Hamburga, ale teraz mają ku temu okazję - mówi Mats Almgren, dyrektor ds. ruchu handlowego w SJ.