Hitachi Rail kończy pierwsze dynamiczne testy systemu sygnalizacji Digital Interlocking

Hitachi Rail kończy pierwsze dynamiczne testy systemu sygnalizacji Digital Interlocking

06 lutego 2024 | Źródło: Hitachi Rail / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Hitachi Rail pomyślnie zakończyło pierwszy dynamiczny test swojej cyfrowej technologii sygnalizacji dla linii dużych prędkości Paryż-Lyon. Ten kluczowy kamień milowy we wdrażaniu systemu blokad nowej generacji Hitachi Rail oznacza, że projekt ma wejść do eksploatacji jesienią 2024 roku.

 

 

Hitachi Rail kończy pierwsze dynamiczne testy systemu sygnalizacji Digital Interlocking
Fot. Hitachi Rail

 

We współpracy z SNCF Reseau nasze zespoły pracują nad modernizacją linii dużych prędkości Paryż-Lyon poprzez zastąpienie obecnych skrzynek sygnalizacyjnych skomputeryzowanymi systemami blokad nowej generacji, znanymi jako SEI+. Projekt jest częścią kontraktu LGV+ Paryż - Lyon i został przyznany Hitachi Rail w grudniu 2019 r. na łączną kwotę 129,3 mln EUR.

Testy dynamiczne są kluczowym etapem w rozwoju projektu linii kolejowej, ponieważ stanowią kulminację, w rzeczywistym środowisku, wielu miesięcy przygotowań i programowania.

Testy zostały przeprowadzone na początkowym odcinku w rejonie Paryża (strefa A) i potwierdziły, że system blokad Hitachi Rail prawidłowo umożliwił pociągowi testowemu, wyposażonemu w cyfrową sygnalizację ERTMS, jazdę z rzeczywistymi poleceniami z centrum zdalnego sterowania Mistral w Lyonie (ponad 500 km dalej). Ten nowy system wykorzystuje europejski standard komunikacji i interoperacyjności pociągów naziemnych, oparty na innowacyjnych technologiach komputerowych i telekomunikacyjnych.

"To pierwszy raz, kiedy kompetencje Hitachi Rail obejmują niezbędne usługi, takie jak testowanie na platformie i testowanie na miejscu w ramach projektu renowacji linii obsługiwanej przez SNCF. Dlatego chcielibyśmy podziękować SNCF za zaufanie i ścisłą współpracę między naszymi zespołami, co pozwoliło nam pomyślnie zakończyć ten kluczowy etap projektu", mówi Bernard Teyssieux, kierownik projektu w Hitachi Rail.

W projekt zaangażowanych jest ponad sto osób, w tym 30 członków zespołu Hitachi Rail zajmujących się rozwojem nowej technologii SEI+.

Złożoność testów polega na tym, że linia jest w eksploatacji, a zatem testy mogą odbywać się tylko w nocy. Testerzy Hitachi Rail na miejscu zostali zmobilizowani do nadzorowania podstacji SEI+ testowanych wzdłuż linii i do pomocy pracownikom SNCF w pokoju kontrolnym w Lyonie w zbieraniu i analizowaniu wyników.

Kolejnym ważnym etapem projektu jest zakończenie opracowywania produktu wraz z powiązaną dokumentacją bezpieczeństwa i zakończenie testów na miejscu przed rozpoczęciem komercyjnej eksploatacji jesienią 2024 r.