POLREGIO operatorem nowego centrum utrzymania taboru

POLREGIO operatorem nowego centrum utrzymania taboru

28 lutego 2024 | Źródło: Polregio / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Samorząd województwa podkarpackiego przekazał do użytkowania nową halę serwisową, w której POLREGIO będzie prowadzić działania dotyczące utrzymania taboru. Obiekt pozwoli na utrzymanie i naprawę pojazdów przeznaczonych do obsługi regionalnego ruchu kolejowego.

 

Fot. Polregio

Nowa hala połączona systemem rozjazdów ze stacją Rzeszów Staroniwa to najnowocześniejszy tego typu obiekt w południowej Polsce. Wybudowanie go kosztowało 150 mln zł. Hala składa się z części serwisowej, gdzie na bieżąco są utrzymywane elektryczne zespoły trakcyjne, oraz z warsztatu, magazynu i pomieszczeń administracyjno-biurowych. 

Wyposażenie obiektu

Zaplecze techniczne nowego obiektu obejmuje tokarkę podtorową do toczenia zestawów kołowych, laserowe stanowisko służące do pomiaru zestawów kołowych, wagę do sprawdzania nacisku zestawów kołowych na szynę, zapadnię umożliwiająca wymianę zestawów kołowych i silników trakcyjnych, suwnicę o nośności 16 ton oraz stanowisko do odladzania taboru.

Ponadto obiekt jest wyposażony w myjnię mechaniczną pracującą w systemie zamkniętego obiegu wody. Na miejscu znajduje się również symulator umożliwiający szkolenie maszynistów. Dzięki temu eksperci mogą doskonalić kwalifikacje zawodowe w swoim regionie – wcześniej szkolili się w innych województwach.

 

Fot. Polregio 

 

Więcej komfortu dla podróżnych

– Wysoka jakość obsługi nowoczesnego taboru przyczyni się do zadowolenia pasażerów. 
Cieszymy się, że władze wojewódzkie kompleksowo patrzą na regionalne przewozy 
pasażerskie i zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest posiadanie własnej hali serwisowej. 
Zastosowane w niej zaawansowane technologicznie rozwiązania to gwarancja płynności 
serwisowania pojazdów oraz tego, że naprawy i przeglądy będą dokonywane w doskonałych 
warunkach. Ta inwestycja jest przejawem dbałości o zapewnienie komfortu i bezpieczeństwa 
nie tylko podróżnym w województwie, ale także siedemdziesięciu pracownikom spółki 
zatrudnionym w tym miejscu, w tym elektronikom, informatykom, mechanikom – mówi 
Adam Pawlik, Prezes Zarządu POLREGIO S.A. 

Przewozy REGIO w województwie podkarpackim

W ramach umowy z województwem, przewoźnik realizuje połączenia regionalne na Podkarpaciu, w tym Podkarpacką Koleją Aglomeracyjną (PKA), która funkcjonuje od stycznia 2021 roku. Wartość umowy PSC to niemal 503,5 mln złotych na obsługę zarówno PKA, jak i połączeń regionalnych w latach 2021-2025. Całość taboru użytkowanego przez POLREGIO w tym regionie stanowią jednostki nowe i zmodernizowane.

 

Fot. Polregio 

 

W województwie podkarpackim dobowo uruchamianych jest 270 połączeń REGIO i PKA. Nowością w tegorocznym rozkładzie jazdy jest połączenie Dębica – Oświęcim. Do 13 została zwiększona liczba par połączeń z Rzeszowa na lotnisko w Jasionce w ramach PKA oraz para bezpośrednich połączeń pomiędzy Rzeszowem a Mielcem. Dodatkowo od 10 marca na odcinku Przemyśl Główny - Medyka-Przemyśl Główny zostanie podwojona liczba pociągów z trzech do sześciu par. Zmiana polega na wydłużeniu do Medyki trasy pociągów kursujących dotychczas na odcinku Rzeszów Główny - Przemyśl Główny - Rzeszów Główny. W drugim kwartale br., po zakończeniu prac modernizacyjnych na stacji Strzyżów, są zaplanowane cztery nowe połączenia w relacji Strzyżów – Jasło.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Większe bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym w Ciechanowie Większe bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym w Ciechanowie
Następny artykuł Siemens Mobility z największym zamówieniem na lokomotywy wielosystemowe w Polsce Siemens Mobility z największym zamówieniem na lokomotywy wielosystemowe w Polsce