Podróżni jadący pociągiem TLK „Przemyślanin” rel. Przemyśl – Świnoujście nie spodziewali się, że ich podróż, która powinna trwać ok. 16 godzin zabierze im ponad dobę.
Pociąg, który rozkładowo miał wyjechać z Przemyśla o godz. 17.10 wyruszył po godz. 19. Powodem było wtorkowe wykolejenie pociągu PKP Cargo we Wronkach. To wydarzenie spowodowało, że skład, który miał być TLK "Przemyślaninem" w relacji powrotnej dotarł z opóźnieniem.
Pechowa seria
Do następnego nieprzewidzianego zdarzenia doszło ok. godz. 6.00, 19 lipca w okolicach Obornik Śląskich, gdzie inny pociąg PKP Intercity śmiertelnie potrącił człowieka. Przerwa w ruchu opóźniła „Przemyślanina” o kolejne trzy godziny.
Na tym nie koniec. Podobnie jak inne pociągi, skład ten musiał ominąć jeszcze stację Wronki i jechać drogą okrężną przez Piłę. W ten sposób opóźnienie wzrosło o następne trzy godziny. Ostatecznie do Szczecina pociąg dotarł ok. godz. 19. Tym samym, cała podróż z 16 godzin wydłużyła się do całej doby.
Możliwość reklamacji
Jak tłumaczy Beata Czemerajda, z biura prasowego PKP Intercity pomimo wszystkich opóźnień i utrudnień przewoźnik dołożył wszelkich starań, aby pasażerowie otrzymali wszelką pomoc.
- Pasażerom pociągu dostarczono 220 kanapek, ponad 200 herbat. Zdecydowano również, że pasażerowie od stacji Szczecin do stacji Świnoujście skorzystają (bez ponoszenia dodatkowych kosztów) z pociągu regionalnego – mówi Czemerajda. - Ponadto, podczas przejazdu konduktorzy informowali o przyczynach opóźnienia oraz możliwości złożenia reklamacji.
Obecnie każdy z pasażerów pociągu TLK Przemyślanin ma prawo złożyć reklamację. Zgodnie z Regulaminem PKP Intercity wystarczy zachować bilet, a samą reklamację złożyć osobiście w wyznaczonym punkcie lub przesłać za pośrednictwem tradycyjnej poczty lub wiadomości e-mail. Pasażęrowie mają do dyspozycji trzy adresy:
- PKP Intercity SA Zakład Północny, Osada Kolejowa 12, 81-220 Gdynia, e-mail: skargi.gdynia@intercity.pl;
- PKP Intercity SA Zakład Zachodni, al. Niepodległości 8, 61-875 Poznań e-mail: skargi.poznan@intercity.pl;
- PKP Intercity SA Zakład Południowy, Rondo Mogilskie 1, 31-516 Kraków, e-mail: skargi.krakow@intercity.pl.
Według zapewnień przewoźnika, każda z reklamacji pasażerów pociągu TLK "Przemyślanin" zostanie przez spółkę niezwłocznie i priorytetowo rozpatrzona.
Opóźnienia do soboty
Jak przypomina Czemerajda, pociągi PKP Intercity, do czasu usunięcia szkód spowodowanych wykolejeniem we Wronkach, kursują trasą objazdową przez Piłę. A to oznacza konieczność jazdy odcinkiem jednotorowym oraz z wykorzystaniem trakcji spalinowej.
- To powoduje wydłużenie czasu przejazdu od 50 do ok. 200 minut. Wszystko oczywiście zależy od pociągu i pory dnia. Na razie z informacji jakie otrzymaliśmy od zarządcy infrastruktury, który prowadzi ruch na tym odcinku i odpowiada za przywrócenie ruchu przez stację Wronki, wynika, że taki stan rzeczy potrwa przynajmniej do udrożnienia przejazdu. Możliwe, że nastąpi to w tę sobotę - zaznacza Czemerajda.