Pociąg TLK Przemyślanin jechał ponad dobę

Pociąg TLK Przemyślanin jechał ponad dobę

20 lipca 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Podróżni jadący pociągiem TLK „Przemyślanin” rel. Przemyśl – Świnoujście nie spodziewali się, że ich podróż, która powinna trwać ok. 16 godzin zabierze im ponad dobę.

Pociąg TLK Przemyślanin jechał ponad dobę
Fot. Marek Miłkowski

Pociąg, który rozkładowo miał wyjechać z Przemyśla o godz. 17.10 wyruszył po godz. 19. Powodem było wtorkowe wykolejenie pociągu PKP Cargo we Wronkach. To wydarzenie spowodowało, że skład, który miał być TLK "Przemyślaninem" w relacji powrotnej dotarł z opóźnieniem.

Pechowa seria
Do następnego nieprzewidzianego zdarzenia doszło ok. godz. 6.00, 19 lipca w okolicach Obornik Śląskich, gdzie inny pociąg PKP Intercity śmiertelnie potrącił człowieka. Przerwa w ruchu opóźniła „Przemyślanina” o kolejne trzy godziny.

Na tym nie koniec. Podobnie jak inne pociągi, skład ten musiał ominąć jeszcze stację Wronki i jechać drogą okrężną przez Piłę. W ten sposób opóźnienie wzrosło o następne trzy godziny. Ostatecznie do Szczecina pociąg dotarł ok. godz. 19. Tym samym, cała podróż z 16 godzin wydłużyła się do całej doby.

Możliwość reklamacji
Jak tłumaczy Beata Czemerajda, z biura prasowego PKP Intercity pomimo wszystkich opóźnień i utrudnień przewoźnik dołożył wszelkich starań, aby pasażerowie otrzymali wszelką pomoc.

- Pasażerom pociągu dostarczono 220 kanapek, ponad 200 herbat. Zdecydowano również, że pasażerowie od stacji Szczecin do stacji Świnoujście skorzystają (bez ponoszenia dodatkowych kosztów) z pociągu regionalnego – mówi Czemerajda. - Ponadto, podczas przejazdu konduktorzy informowali o przyczynach opóźnienia oraz możliwości złożenia reklamacji.

Obecnie każdy z pasażerów pociągu TLK Przemyślanin ma prawo złożyć reklamację. Zgodnie z Regulaminem PKP Intercity wystarczy zachować bilet, a samą reklamację złożyć osobiście w wyznaczonym punkcie lub przesłać za pośrednictwem tradycyjnej poczty lub wiadomości e-mail. Pasażęrowie mają do dyspozycji trzy adresy:

  • PKP Intercity SA Zakład Północny, Osada Kolejowa 12, 81-220 Gdynia, e-mail: skargi.gdynia@intercity.pl;
  • PKP Intercity SA Zakład Zachodni, al. Niepodległości 8, 61-875 Poznań e-mail: skargi.poznan@intercity.pl;
  • PKP Intercity SA Zakład Południowy, Rondo Mogilskie 1, 31-516 Kraków, e-mail: skargi.krakow@intercity.pl.

Według zapewnień przewoźnika, każda z reklamacji pasażerów pociągu TLK "Przemyślanin" zostanie przez spółkę niezwłocznie i priorytetowo rozpatrzona.

Opóźnienia do soboty
Jak przypomina Czemerajda, pociągi PKP Intercity, do czasu usunięcia szkód spowodowanych wykolejeniem we Wronkach, kursują trasą objazdową przez Piłę. A to oznacza konieczność jazdy odcinkiem jednotorowym oraz z wykorzystaniem trakcji spalinowej. 

- To powoduje wydłużenie czasu przejazdu od 50 do ok. 200 minut. Wszystko oczywiście zależy od pociągu i pory dnia. Na razie z informacji jakie otrzymaliśmy od zarządcy infrastruktury, który prowadzi ruch na tym odcinku i odpowiada za przywrócenie ruchu przez stację Wronki, wynika, że taki stan rzeczy potrwa przynajmniej do udrożnienia przejazdu. Możliwe, że nastąpi to w tę sobotę - zaznacza Czemerajda.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł J. Zemła: Odrodzenie bez pasażerów? J. Zemła: Odrodzenie bez pasażerów?
Następny artykuł Poznań: nocą „bimbą” na Rataje Poznań: nocą „bimbą” na Rataje