Do końca roku skończą halę dla Pendolino

Do końca roku skończą halę dla Pendolino

30 stycznia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Budowa hali dla składów zespołowych Alstomu ruszyła jesienią 2012 roku. Przy ulicy Koźla Górka 7 w Warszawie widać już szkielet całej konstrukcji. A dziś oficjalnie zainaugurowano budowę wmurowując kamień węgielny.

Do końca roku skończą halę dla Pendolino
Fot. Adam Brzozowski

- To będzie najnowocześniejsze centrum serwisowe taboru w naszym kraju. Dziękuję burmistrzowi dzielnicy i wojewodzie mazowieckiemu za umożliwienie realizacji budowy. Dziękuję firmie Alstom oraz wykonawcom prac za dobrą współpracę. Korzyści z nowej hali i składów zespołowych odczują pasażerowie – mówił Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity tuż przed wmurowaniem kamienia węgielnego.

Na uroczystość przybył Henry Pauport – Lafarge, prezes Alstom Transport, który stwierdził, że to, co się dzieje dzisiaj to duży krok w modernizacji polskiej kolei. Alstom będzie wspierał inwestycje polskiego przewoźnika korzystając ze swojego potencjału i know-how.

Fot. Adam Brzozowski

O szczegółach technicznych obiektu opowiedział Nicolas Halamek, odpowiedzialny w Alstomie a projekt Pendolino dla Polski. Prace budowlane przy zapleczu PKP IC na Olszynce Grochowskiej rozpoczęły się 6 listopada. Teren inwestycji wynosi 26152 mkw. Sama hala będzie miała 12793 mkw. powierzchni.

- Powstanie hala warsztatowa, zaplecze biurowo-socjalne i automatyczna myjnia zdolna obsłużyć 10 pociągów każdego dnia. Dodatkowo powstaną drogi dojazdowe, układ torowy z siecią trakcyjną i urządzeniami SRK. W hali pociągi będą obsługiwane na trzech torach utrzymaniowych z platformami po których będzie można dostać się na dach składów – opowiada Halamek.

Zobacz galerię zdjęć z tego wydarzenia

W hali powstaną suwnice o udźwigu 1,5 t. Na jej wyposażeniu będzie m.in. tokarka podpodłogowa i 3 żurawie o udźwigu 500 kg.

W hali zatrudnionych będzie przez Alstom około 140 osób.

Pierwszy skład Pendolino dla PKP Intercity właśnie ma przygotowywaną malaturę. Przyjedzie do Polski w lecie tego roku. Prawdopodobnie w sierpniu uzyska homologację. Skład nr 2 do końca stycznia będzie miał wykonane pudło.

Składy Pendolino trafią do eksploatacji w rozkładzie jazdy 2014-2015.

Fot. Adam Brzozowski