Warszawa: przetarg na remont mostu średnicowego

Warszawa: przetarg na remont mostu średnicowego

18 lutego 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg nieograniczony na remont kolejowego mostu średnicowego, który będzie polegał na kompleksowej wymianie mostownic.

Warszawa: przetarg na remont mostu średnicowego
Fot. Kamil Piotrowski

Remont mostu średnicowego to dla Warszawy najważniejsza inwestycja kolejowa w tym i następnym roku. Zakres prac objętych niniejszym zamówieniem zostanie zrealizowany do 31 lipca 2014 r. z tym, że roboty zasadnicze zostaną wykonane w następujących terminach:

  • w torze nr 3 i 4 linii podmiejskiej nr 448 Warszawa Zachodnia – Warszawa Rembertów od 29 czerwca 2013 r. do 1 września 2013 r.( zamknięcie równoległe torów 3 i 4) przy założeniu, że roboty w jednym torze zostaną zakończone do 25 sierpnia 2013 r. natomiast w drugim torze do 31 sierpnia 2013 r.,
  • w torze nr 1 i 2 linii dalekobieżnej nr 2 Warszawa Centralna – Terespol od 15 marca 2014 r. do 15 czerwca 2014 r. (zamknięcia całodobowe tor nr 2 – od 15 marca do 30 kwietnia 2014 r. tor nr 1: 1 maja – 15 czerwca 2014 r.).

Tegoroczne prace będą polegały na wymianie 1500 mostownic w torach podmiejskich, czyli nr 3 i 4. Przedtem konieczny będzie demontaż obu tych torów. Następnie zdjęte zostaną blachy przeciwpożarowe, a potem wymienione mostownice oraz zużyte stołeczki, które służą do ich mocowania. Poza tym zostaną wymienione szyny na całej długości mostu.

W tym czasie będzie utrzymana ciągłość kursów po torach dalekobieżnych. Poważne utrudnienia spotkają natomiast pasażerów pociągów podmiejskich. Od strony zachodniej będą one dojeżdżać tylko do dworca Warszawa Zachodnia. Stamtąd zostanie wprowadzony ruch wahadłowy do stacji Warszawa Śródmieście. Od strony wschodniej pociągi będą kursowały tylko do Warszawy Wschodniej. Dalej, ruch wahadłowy, jak w przypadku zachodniej części średnicy, nie będzie się odbywał. Cześć kolejowego ruchu podmiejskiego zostanie skierowany na linię obwodową przez stację Warszawa Gdańska.

Od września pociągi zwiększą prędkość przez most z 40 do 60 km/h. W celu zminimalizowania utrudnień w ruchu pasażerskim PKP Polskie Linie Kolejowe będą ściśle współpracować z przewoźnikami w sprawie organizacji ruchu i zapewnieniu właściwej informacji dla pasażerów.

Wykonawcy są zobowiązani do wpłacenia wadium w wysokości 350 tys. zł. Oferty można składać do 5 marca 2013 r. PKP Polskie Linie Kolejowe wybiorą tego wykonawcę, który przedstawi najniższą cenę za realizację zamówienia.