Kontynuacja modernizacji linii Szczecin Dąbie - Świnoujście

Kontynuacja modernizacji linii Szczecin Dąbie - Świnoujście

29 marca 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

27 marca 2013 r. PKP Polskie Linie Kolejowe oraz konsorcjum firm: tyski Unitor B i Infra Silesia z Rybnika zawarły umowę na wykonanie robót budowlanych na stacji Kliniska oraz opracowanie dokumentacji projektowej obejmującej modernizację nawierzchni na stacji Rokita i obiektów inżynieryjnych k. Wolina. Łączny koszt zamówienia to ponad 14,7 mln zł netto.

Kontynuacja modernizacji linii Szczecin Dąbie - Świnoujście
Fot. PKP PLK

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na stacji Kliniska oraz opracowanie dokumentacji projektowej obejmującej modernizację nawierzchni na  stacji Rokita i dwóch wiaduktów k. Wolina.

Na stacji Kliniska zostanie przeprowadzona kompleksowa wymiana nawierzchni kolejowej wraz z przebudową układu torowego, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i wymianą rozjazdów. Powstanie nowy peron jednokrawędziowy z oświetleniem i dojściem dla pieszych dostosowanym dla osób niepełnosprawnych.

Zakończenie prac projektowych planowane jest na 30 czerwca 2013r., a budowlanych na 5 grudnia 2013 r.

W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe umowę podpisali Józef Matuszczak, dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji (CRI) PKP PLK w Szczecinie oraz Andrzej Piechocki   -  zastępca  dyrektora szczecińskiego CRI. Natomiast ze strony wykonawców podpis złożył Henryk Mikołajczyk, członek zarządu i dyrektor ds. organizacji Unitor B oraz Piotr Bednarek, prokurent tyskiej spółki.

Linia kolejowa Szczecin Dąbie – Świnoujście jest częścią międzynarodowego ciągu transportowego łączącego Skandynawię z południem Europy. Od 2002 r. na tej linii prowadzone są prace modernizacyjne. W ramach dotychczas zrealizowanych zadań powstało Lokalne Centrum Sterowania w Goleniowie oraz na wybranych odcinkach  zmodernizowano  nawierzchnię kolejową, przejazdy kolejowe, perony i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Poprawiono bezpieczeństwo na stacjach i przejazdach kolejowych oraz  osiągnięto prędkość 120 km/h dla pociągów pasażerskich, co pozwoliło na skrócenie czasu przejazdu na trasie Szczecin – Świnoujście o ok. 30-40 minut.