27 marca 2013 r. PKP Polskie Linie Kolejowe oraz konsorcjum firm: tyski Unitor B i Infra Silesia z Rybnika zawarły umowę na wykonanie robót budowlanych na stacji Kliniska oraz opracowanie dokumentacji projektowej obejmującej modernizację nawierzchni na stacji Rokita i obiektów inżynieryjnych k. Wolina. Łączny koszt zamówienia to ponad 14,7 mln zł netto.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na stacji Kliniska oraz opracowanie dokumentacji projektowej obejmującej modernizację nawierzchni na stacji Rokita i dwóch wiaduktów k. Wolina.
Na stacji Kliniska zostanie przeprowadzona kompleksowa wymiana nawierzchni kolejowej wraz z przebudową układu torowego, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i wymianą rozjazdów. Powstanie nowy peron jednokrawędziowy z oświetleniem i dojściem dla pieszych dostosowanym dla osób niepełnosprawnych.
Zakończenie prac projektowych planowane jest na 30 czerwca 2013r., a budowlanych na 5 grudnia 2013 r.
W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe umowę podpisali Józef Matuszczak, dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji (CRI) PKP PLK w Szczecinie oraz Andrzej Piechocki - zastępca dyrektora szczecińskiego CRI. Natomiast ze strony wykonawców podpis złożył Henryk Mikołajczyk, członek zarządu i dyrektor ds. organizacji Unitor B oraz Piotr Bednarek, prokurent tyskiej spółki.
Linia kolejowa Szczecin Dąbie – Świnoujście jest częścią międzynarodowego ciągu transportowego łączącego Skandynawię z południem Europy. Od 2002 r. na tej linii prowadzone są prace modernizacyjne. W ramach dotychczas zrealizowanych zadań powstało Lokalne Centrum Sterowania w Goleniowie oraz na wybranych odcinkach zmodernizowano nawierzchnię kolejową, przejazdy kolejowe, perony i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Poprawiono bezpieczeństwo na stacjach i przejazdach kolejowych oraz osiągnięto prędkość 120 km/h dla pociągów pasażerskich, co pozwoliło na skrócenie czasu przejazdu na trasie Szczecin – Świnoujście o ok. 30-40 minut.