Na linii E59 trwa modernizacja mostu kolejowego w stolicy Dolnego Śląska. Nowe przęsło przeprawy szykowane jest do przekroczenia rzeki.
Pod koniec mają kilkudziesięciometrowe przęsło przesunięto o 86 m ze strony Wrocławia Osobowic na filary nad terenem zalewowym. Będzie uzupełnione o kolejne elementy i przeciągnięte nad Odrą do stacji Wrocław Popowice.
W ramach modernizacji linii E 59 Wrocław – Poznań prace przy moście rozpoczęły się jesienią 2012 r. Wykonawca rozebrał dwa przęsła stalowe nad terenem zalewowym i z pomocą barki usunął stalową sześćdziesięciometrową kratownicę nad nurtem rzeki. Zdemontowana została też część konstrukcji żelbetowej.
Nową, prawie półkilometrową, przeprawę pod każdym z dwóch równoległych mostów stworzą przęsła stalowe o długości 131 m i dalej żelbetowe. Cała konstrukcja obiektu oparta będzie na 29 odnowionych i wzmocnionych filarach. Ze względu na wymagania przeciwpowodziowe most będzie wyższy o 35 cm od poprzedniego.
Modernizacja mostów kosztuje ok. 41 mln zł. i zakończy się w 2014 r. Wykonawcą jest firma Intercor z Zawiercia.