Nowe biletomaty Kolei Mazowieckich nie są wolne od mankamentów. Jak się przekonaliśmy, w łatwy sposób pasażer z pulpitu dotykowego może wejść w ustawienia urządzeń czy na papierze biletowym rozpocząć drukowanie poszczególnych plików. – Już to naprawiamy – informuje przewoźnik.
Koleje Mazowieckie z firmą ASEC sukcesywnie montują biletomaty. Na niektórych stacjach zostały już uruchomione. W porównaniu do innych tego typu urządzeń kolejowych, biletomaty Kolei Mazowieckich mają najwięcej funkcji. Nie tylko można w nich kupić wszystkie rodzaje biletów przewoźnika, ale też skorzystać z sekcji „info”, sprawdzając m.in. aktualności w ofercie spółki, utrudnienia w ruchu pociągów czy stronę internetową Kolei Mazowieckich. Urządzenia pracują w systemie Windows, a przeglądanie stron internetowych odbywa się niczym na domowym komputerze. Jak się przekonaliśmy, wiele tych „domowych” funkcji nie zostało zablokowanych. Tak jest choćby z drukowaniem widocznych na monitorze stron. Gdy uruchomiliśmy tę funkcję, maszyna wydrukowała nam stronę z komunikatami, poszatkowaną niczym puzzle na papierze przeznaczonym do biletów (widok na zdjęciu). Problem zgłosiliśmy przewoźnikowi.
- Dziękujemy za zwrócenie uwagi na tak istotną kwestię. Niezwłocznie po otrzymaniu od Państwa tej informacji i potwierdzeniu problemu, przekazaliśmy ją właścicielowi biletomatów, czyli firmie ASEC, z prośbą o jak najszybsze poprawienie błędów - deklaruje Donata Nowakowska, rzecznik prasowa Kolei Mazowieckich.