W ostatnich dniach sierpnia PKP Energetyka uruchomiła, ostatnią, 18 bezobsługowa stacja paliw dla przewoźników kolejowych.
PKP Energetyka poprzez sieć swoich stacji prowadzą sprzedaż paliw płynnych dla przewoźników kolejowych w całej Polsce. W ciągu pierwszych 7 miesięcy 2013 r. PKP Energetyka sprzedała 19,2 tys.m3 paliwa. Sprzedaż kształtuje się więc na poziomie ok. 17 tys. baryłek miesięcznie. Dla porównania, w ubiegłym roku sprzedano 188 tys. baryłek czyli ok. 15 tys. baryłek miesięcznie.
PKP Energetyka jako druga w Europie, po niemieckiej DB Energie, umożliwia przewoźnikom kolejowym tankowanie paliw płynnych na stacjach bezobsługowych. Kolejowa stacja paliw w niewielkim stopniu różni się od zwykłej stacji benzynowej. Większa natomiast jest wydajność dystrybutorów. Pojedyncze urządzenie ma wydajność 220 litrów na minutę dzięki czemu średnie tankowanie lokomotywy trwa około 10 minut i możliwe jest przez całą dobę.
Stacje, które stanowiły przedmiot działań inwestycyjnych Spółki PKP Energetyka zostały wykonane w wersji bezobsługowej. Uruchomienie dystrybutora możliwe jest po odpowiednim zalogowaniu się do systemu przy użyciu specjalnych flotowych kart zbliżeniowych. Do tej pory spółka zaopatrzyła przewoźników w ponad 7000 takich kart.
Stacje zostały uruchomione w kilku miastach wojewódzkich - Warszawie, Lublinie, Wrocławiu, Poznaniu, Białymstoku, Szczecinie, a także kilkunastu mniejszych miejscowościach, m.in. w Czerwieńsku, czy Kamieńcu Ząbkowickim.
28 kwietnia 2010 roku Spółka otrzymała od Urzędu Regulacji Energetyki koncesję na obrót paliwami ciekłymi na kolejowych stacjach paliw, ważną aż do 31 grudnia 2030 roku.