Po 4 latach budowy otworzą nowy Kraków Główny

Po 4 latach budowy otworzą nowy Kraków Główny

16 stycznia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Przebudowa nowego dworca podziemnego i stacji Kraków Główny ciągnie się od 2010 r. Pierwotnie inwestycja miała się skończyć przed EURO 2012, ale napotykała trudności. Aktualny termin otwarcia obiektu – druga połowa lutego tego roku.

Po 4 latach budowy otworzą nowy Kraków Główny
Fot. PKP S.A.

Przebudowa dworca przez 4 lata utrudniała poruszanie się po terenie stacji Kraków Główny, której perony również zostały przebudowane, ale oddano je do użytku wcześniej niż budynek dworca. Największy poślizg w realizacji projektu wynikał z trudności finansowych wykonawcy, firmy Budus, która wstrzymała prace pod koniec 2012 r. Nowy wykonawca – PORR – wznowił budowę dopiero w lecie 2013 r. Prace właśnie się skończyły.

- Wykonawca zakończył już wszystkie prace niezbędne do zgłoszenia dworca do odbiorów. Trwają jeszcze prace adaptacyjne wykonywane przez najemców powierzchni komercyjnych oraz prace porządkowe – informuje Jarosław Bator, dyrektor zarządzający ds. nieruchomości w PKP S.A. - Prowadzone są wewnętrzne testy systemu przeciwpożarowego oraz pozostałych instalacji i urządzeń. W tym tygodniu obiekt zostanie zgłoszony do odbioru przez Państwową Straż Pożarną i Inspekcję Sanitarną, w ciągu kolejnych dwóch tygodni zostanie zgłoszony do odbiorów przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego. Planujemy otwarcie dworca na koniec lutego – dodaje.


Tak będzie wyglądał hol z kasami biletowymi

Nowy dworzec połączony jest z dworcem autobusowym oraz Galerią Krakowską. Obiekt podzielono na trzy części, w tym jedną przeznaczoną na handel i usługi.

- Obecnie wynajęliśmy ok. 90 proc. powierzchni dworca. Wśród najemców, którzy pojawią się na dworcu można wymienić m.in. WARS, Biedronkę, SuperPharm, Matras, Yves Rocher czy Relay. W obiekcie znajdzie się także wiele lokali gastronomicznych. Prowadzimy zaawansowane negocjacje dotyczące ostatnich wolnych lokali – informuje Bator.

Kolejna część dworca przeznaczona jest do obsługi podróżnych. Znajdą się w niej kasy biletowe, biletomaty, punkty informacji oraz poczekalnia. Na trzeciej kondygnacji będzie pomieszczenie VIP dla podróżnych z biletami I klasy oraz klasy Intercity Premium.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Arriva RP: pierwszy miesiąc na plus Arriva RP: pierwszy miesiąc na plus
Następny artykuł PKP Cargo z umową za 19 mln zł na przewóz węgla PKP Cargo z umową za 19 mln zł na przewóz węgla