Transport miejski Wrocławskie inwestycje w infrastrukturę tramwajową

Wrocławskie inwestycje w infrastrukturę tramwajową

02 lutego 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W 2014 roku zostaną wymienione wszystkie torowiska, których stan jest bardzo zły – zapewnia wrocławski Urząd Miasta.

Wrocławskie inwestycje w infrastrukturę tramwajową
Fot. wroclaw.pl

Wrocławskie torowiska tramwajowe liczą około 200 kilometrów. W tym roku w ramach dużych inwestycji drogowych zostanie wymienionych kilka kilometrów najbardziej wysłużonych i zniszczonych torów, których stan określa się na bardzo zły. Zyskają one nową podbudowę i całą infrastrukturę. Urzędnicy planują też kilka mniejszych remontów, m.in. torowiska na moście Zwierzynieckim, a także wymianę zwrotnic na ważnych skrzyżowaniach.

Najgorsze tory będą wymienione

W najgorszym stanie we Wrocławiu są torowiska na ul. Przyjaźni, Krupniczej, Nowowiejskiej i Skłodowskiej-Curie. Wszystkie te ulice, a razem z nimi i torowiska, w tym roku będą przebudowane.

Na ulicy Przyjaźni już trwają prace. W zasadzie prawie gotowa jest nowa pętla na Klecinie, na wymianę czekają też szyny biegnące od skrzyżowania z al. Karkonoską.

Na przebudowę ul. Nowowiejskiej jest już przetarg, dzięki któremu odnowiony ma zostać odcinek między ul. Wyszyńskiego i Piastowską. Roboty mają rozpocząć się jeszcze na wiosnę tego roku.

Ulica Krupnicza też będzie miała nowe torowisko. Zostanie wykonane ze specjalnych płyt, które znacznie wyciszają huk przejeżdżających tramwajów. Realizacja inwestycji także ma rozpocząć się wiosną. Po remoncie ulica będzie bardziej przyjazna komunikacji miejskiej, rowerzystom i pieszym. Kierowcom aut pozostanie tam tylko po jednym pasie ruchu.

Ruszyła także przebudowa ul. Skłodowskiej-Curie. To tam, w związku z fatalnym stanem torów przez wiele lat obowiązywało ograniczenie prędkości dla tramwajów.

- Po remoncie tory będą zupełnie nowe, a tramwaje będą jeździć po wydzielonym torowisku. Inwestycja ma zakończyć się latem 2014 roku - mówi Marek Szempliński, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji.

Łącznie w tym roku w ramach inwestycji drogowych zostanie wymienionych 4 kilometry torów.

Nowe skrzyżowania dla tramwajów

Sporo prac wykona w tym roku także Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta.
- Planujemy wymienić rozjazdy tramwajowe na ulicy Świdnickiej/Podwale od strony Renomy a także na pl. Powstańców Warszawy od strony mostu Pokoju. Pierwsze prace planowane są latem, a drugie wiosną – wylicza Ewa Mazur, rzecznik prasowa ZDiUM.

W planach, zarządca torowisk ma także wymianę torów i nawierzchni na moście Zwierzynieckim. Prace za około 300 tys. zł ruszą jeszcze zanim skończy się przebudowa ul. Skłodowskiej-Curie.

ZDiUM wymieni też tory przy zajezdni tramwajowej na ul. Wróblewskiego, a także zwrotnice na ul. Słowiańskiej i skrzyżowaniu Piłsudskiego ze Świdnicką. Niewykluczone, że nowe torowisko pojawi się też na mostach Pomorskich. – Mamy projekt, niedługo będziemy wiedzieli, czy inwestycję uda się zrealizować w roku 2014, czy w 2015 – mówi Ewa Mazur.

Pielęgnacja jest ważna

ZDiUM na pewno zleci też prace pielęgnacyjne, typu szlifowanie i napawanie. Odbędą się na Rondzie Reagana, tam torowisko jest już eksploatowane siedem lat, a w związku ze sporym ruchem tramwajowym trzeba częściej je pielęgnować. Poza tym odświeżone będą tory na ul. Słowiańskiej, Wróblewskiego i moście Uniwersyteckim.

- Nie wykluczone, że dojdą jeszcze inne realizacje, ale na razie za wcześnie aby o nich mówić – zaznacza rzecznik ZDiUM.

Oprócz nowych torów pojawi się też nowa infrastruktura. Na ten rok planowana jest budowa dwóch przystanków wiedeńskich na ul. Hubskiej i Trzebnickiej.