Transport miejski TW zamawiają koncepcje linii w ul. Kasprzaka

TW zamawiają koncepcje linii w ul. Kasprzaka

19 lutego 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Spółka Tramwaje Warszawskie podpisała umowę z firmą Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego na opracowanie wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej budowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka.

TW zamawiają koncepcje linii w ul. Kasprzaka
Fot. Rafał Wilgusiak

Zgodnie z zawartą umową koncepcja powinna zostać opracowana w ciągu 18 miesięcy. TW planują, że ta trasa tramwajowa powstanie do końca 2018 roku.

W koncepcji zawarte zostaną wszystkie materiały niezbędne do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia (tzw. Decyzji Środowiskowej), analizy układu zasilania trakcji tramwajowej oraz projekt stałej organizacji ruchu obejmujący priorytety dla tramwajów w ruchu.

W ramach opracowania analizie zostanie poddanych pięć wariantów przebiegu trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka (na odc. od ul. Skierniewickiej do ul. Wolskiej). Spółka określiła trzy warianty w sposób następujący:

Wariant 1: Odtworzenie trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka i al. Prymasa Tysiąclecia (zawieszonej i częściowo zlikwidowanej w związku z budową trasy drogowej ul. Prymasa Tysiąclecia) do ul. Wolskiej;
Wariant 2: Budowa trasy w ciągu ulic Kasprzaka i Ordona, z połączeniem z trasą
w ul. Wolskiej w rejonie przystanku "Elekcyjna";
Wariant 3: Budowa trasy w ciągu ul. Kasprzaka do połączenia bezpośredniego
z ul. Wolską (w rejonie ul. Redutowej), z bezkolizyjnym przejściem pod skrzyżowaniem z ul. Redutową i jezdniami na ul. Wolskiej (w tym rejonie). W wariancie tym przebudowany zostanie także fragment trasy w ciągu ul. Wolskiej (od ul. Ordona do ul. Redutowej).

Pozostałe dwa warianty zostaną przedstawione przez Wykonawcę. Mogą być to „kombinacje” rozwiązań trzech wariantów podstawowych.

Spośród tych pięciu wariantów wybrane zostaną co najmniej 2, które w następnej kolejności zostaną poddane szczegółowej analizy w ramach raportu o oddziaływaniu inwestycji na środowisko.

W II kwartale tego roku wykonawca opracuje wielowariantową koncepcję budowy tej trasy. Do końca 2014 roku przygotowane zostaną wszystkie dokumenty niezbędne do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację tego przedsięwzięcia. W II półroczu 2015 roku planowane jest uzyskanie decyzji środowiskowej, a następnie ostateczna wersja wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej dla budowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka.

Koncepcja będzie stanowiła istotny krok do budowy trasy. Dzięki niej uzyskana zostanie decyzja środowiskowa – kluczowy dokument dla realizacji każdej inwestycji infrastrukturalnej, niezbędny do opracowania dokumentacji projektowej oraz uzyskania pozwolenia na budowę. Warto podkreślić, że Opis przedmiotu zamówienia uzyskał pozytywną opinię organizacji pozarządowych, skupionych w Komisji Dialogu Społecznego ds. Transportu.