Zmiany w zarządzie Przewozów Regionalnych

Zmiany w zarządzie Przewozów Regionalnych

26 marca 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Rada Nadzorcza spółki powoła na stanowisko członka zarządu – dyrektora ds. techniczno-eksploatacyjnych Dariusza Liszewskiego.

Zmiany w zarządzie Przewozów Regionalnych
Fot. Patryk Farana

W wyniku podjętej dziś decyzji Rady Nadzorczej Przewozów Regionalnych członkiem zarządu ds. techniczno-eksploatacyjnych został Dariusz Liszewski, który od 31 marca 2014 r. wraz z Tomaszem Pasikowskim (prezesem zarządu – dyrektorem generalnym) i Wojciechem Kroskowskim (członkiem zarządu – dyrektorem finansowym) będzie kierował największym pasażerskim operatorem kolejowym w kraju.

Dariusz Liszewski jest absolwentem studiów magisterskich na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego oraz kontynuuje prace badawcze na studiach doktoranckich (kierunek: zarządzanie) na Politechnice Wrocławskiej. Całą karierę zawodową związał z transportem kolejowym, początkowo pracując na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego, a następnie na stanowiskach menedżerskich w firmach i instytucjach branży kolejowej, takich jak: Pol Miedź Trans (Grupa kapitałowa KGHM S.A.), Urząd Transportu Kolejowego, PCC KOLCHEM, POYRY INFRA, PKP Cargo i PKP (Sektor Kolejowych Przewozów Towarowych). Ukończył również liczne szkolenia branżowe, m.in. z zakresu metod i systemów oceny kolejowych inwestycji wspieranych przez UE, prawodawstwa krajowego i wspólnotowego dotyczącego transportu kolejowego, koordynacji i bezpieczeństwa przewozów towarowych. Posiada rozległą wiedzę z zakresu zasad funkcjonowania spółek handlowych, ze szczególnym uwzględnieniem spółek z udziałem Skarbu Państwa, procedur związanych z licencjonowaną działalnością przewoźnika, zarządzania, gospodarowania i eksploatacji taboru kolejowego, a także organizacji ruchu kolejowego i konstruowania logistyki procesów przewozowych.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Kolejowa alternatywa dla Kanału Sueskiego? Kolejowa alternatywa dla Kanału Sueskiego?
Następny artykuł UTK wykrył zużyte podkłady na linii Oleśnica – Chojnice UTK wykrył zużyte podkłady na linii Oleśnica – Chojnice