PKP S.A. odpowiada na zarzuty Marvipolu ws. Warszawy Gdańskiej

PKP S.A. odpowiada na zarzuty Marvipolu ws. Warszawy Gdańskiej

22 maja 2014
PODZIEL SIĘ

Pod koniec kwietnia tego roku przedstawiciele firmy deweloperskiej Marvipol oświadczyli, że przetarg na zagospodarowanie terenu dworca Warszawa Gdańska powinien zostać unieważniony i powtórzony. Przyczyną jest nierozwiązany spór pomiędzy tą spółką a PKP S.A. Polskie Koleje Państwowe odpowiedziały na te zarzuty.

PKP S.A. odpowiada na zarzuty Marvipolu ws. Warszawy Gdańskiej
Fot. Dominik Skudlarski

Oświadczenie Marvipolu dotyczące struktury własnościowej terenów objętych inwestycją publikowaliśmy już na portalu „Kuriera Kolejowego”. Teraz publikujemy odpowiedź PKP S.A.

„W związku z zarzutami firmy Marvipol, dotyczącymi rzekomych nieprawidłowości w postępowaniu na wybór inwestora dla projektu deweloperskiego przy Dworcu Gdańskim, PKP S.A. informuje, że wszyscy potencjalni inwestorzy otrzymali informację o aktualnym statusie terenu przeznaczonego pod inwestycję.

Każdy z zainteresowanych podmiotów został dokładnie powiadomiony, że część gruntu jest objęta umową z Marvipol i stanowi obecnie przedmiot sporu między deweloperem a PKP S.A., co może wpłynąć na sposób zagospodarowania nieruchomości. Inwestorzy zostali również poinformowani o toczącym się w tej sprawie postępowaniu przed sądem arbitrażowym oraz o możliwym terminie zakończenia całego sporu. Termin ten został oszacowany najwcześniej na połowę 2014 r., z zastrzeżeniem, że  może ulec przesunięciu o kolejny rok. W celu jak najszybszego zakończenia konfliktu, PKP S.A. dopuściło również możliwość prowadzenia przez inwestora negocjacji bezpośrednio z firmą Marvipol.

Wszystkie informacje zostały zawarte w Memorandum Informacyjnym, pobranym przez zainteresowane podmioty w pierwszym etapie postępowania.

Jednym z wymogów stawianych inwestorom było uwzględnienie tych założeń w biznesplanach i zaproponowanie odpowiednich rozwiązań. Treść ofert złożonych przez deweloperów wskazuje, że większość z nich była przygotowana na wariant alternatywny.”

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Kolej pomoże branży stalowej wyjść z zapaści Kolej pomoże branży stalowej wyjść z zapaści
Następny artykuł UTK: nieprawidłowości na linii Oleśnica – Chojnice UTK: nieprawidłowości na linii Oleśnica – Chojnice