Centrum serwisowe Pendolino od kuchni (cz. 4)

Centrum serwisowe Pendolino od kuchni (cz. 4)

19 września 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Prezentujemy ostatnią część reportażu z warsztatów utrzymania składów Alstomu na stołecznej Olszynce. Tym razem zaglądamy nawet do pomieszczeń socjalnych obiektu.

Centrum serwisowe Pendolino od kuchni (cz. 4)
Fot. Adam Brzozowski

Warsztaty utrzymania składów ED250 są najnowszym oraz najnowocześniejszym obiektem tego typu w naszym kraju. Pracownicy Alstomu porównują warszawski obiekt do innego centrum utrzymania Pendolino - we włoskiej miejscowości Nola. Tamtejszy warsztat ma podobną powierzchnię i zastosowano w nim podobne wyposażenie.

W obiekcie Alstomu zaskoczyło nas... ogrzewanie całej hali. Personel będzie mógł pracować przez cały rok w koszulach z krótkim rękawem. Wysoka temperatura będzie też korzystna dla taboru, zwłaszcza w mroźne dni, kiedy składy wrócą z tras oblodzone. Kolejne zaskoczenie - dobre oświetlenie, które sprawia, że w całej hali - także w kanale - jest widno (zdjęcie u góry).

Obiekt jest wyjątkowo dobrze chroniony przed zagrożeniami z zewnątrz. Osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo centrum przez całą dobę kontrolują co się dzieje w pobliżu hali. Na ekranach mają wyświetlony obraz z wielu kamer jednocześnie. - Do tej pory zdarzył się tylko jeden incydent - słyszymy w Alstomie. - Osoba nieuprawniona próbowała wejść na nasz teren i powiadomiliśmy policję.

Na zdjęciu po lewej stronie jest pomieszczenie - centrum zarządzania ruchem w hali Pendolino. Alstom korzysta z własnego, autorskiego oprogramowania srk. Nam zaprezentowano unikatową aplikację Train Tracer, która śledzi w czasie rzeczywistym wszystkie pojazdy Alstomu na świecie. Chcąc poznać aktualną lokalizację składów ED250 należało wybrać z listy kategorię składów dużych prędkości a następnie "PKP". Na ekranie pojawiła się mapa torów na Olszynce oraz symbole pojazdów Pendolino. Po kliknięciu na wybrany skład wyświetlała się lista zdarzeń związanych z danym pojadem (np. lista awarii, usterek, dokonanych napraw i przeglądów). Od 14 grudnia pracownicy centum będą śledzili na monitorze położenie pociągów EIC Premium na liniach w całym kraju.

Zobacz artykuł o aplikacji Train Tracer wykorzystywanej przez Alstom w Szwecji

Mieliśmy także okazję zobaczyć także zaplecze socjalne centrum serwisowego. Na zdjęciu po lewej stronie widać kantynę dla pracowników centrum oraz maszynistów, którzy będą w niej czekali na przygotowanie składu do drogi (przez okno można obserwować wnętrze hali). Na drugim zdjęciu widać szatnię męską (jest też damska), a na trzecim prysznice. Standardy korporacyjne Alstomu zapewniają pracownikom warsztatów utrzymania wyjątkowo dobre warunki do pracy, których pozazdrościć mogą pracownicy podobnych obiektów w Polsce.

Zobacz poprzednie odcinki fotoreportażu:

Centrum serwisowe Pendolino od kuchni (cz. 1)

Centrum serwisowe Pendolino od kuchni (cz. 2)

Centrum serwisowe Pendolino od kuchni (cz. 3)