Dworzec Centralny przejdzie następny remont za 22 mln zł

Dworzec Centralny przejdzie następny remont za 22 mln zł

18 grudnia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Polskie Koleje Państwowe kontynuują prace remontowe na dworcu Warszawa Centralna. Obecnie trwa ocieplanie dachu hali głównej. Natomiast na poczatku przyszłego roku zacznie się budowa dodatkowej antresoli. Znikną też kubiki, które nie odpowiadały najemcom.

Dworzec Centralny przejdzie następny remont za 22 mln zł
Wiz. PKP S.A.

Dzięki pracom oszacowanym wstępnie na ok. 25 mln przestrzeń hali dworca stanie się bardziej komfortowa Trwają już warte ok. 2 mln zł roboty polegające na izolacji stropodachu za pomocą wełny termicznej. Nie powodują one żadnych ograniczeń w dostępie do hali. Oprócz izolacji stropodachu wymieniona zostanie szklana elewacja dworca i zamontowany system ogrzewania powietrznego na hali głównej.

W następnym etapie, przebudowie ulegnie układ funkcjonalny budynku dworca. W hali głównej powstanie antresola, które połączy znajdujące się po przeciwległych stronach poczekalnie z restauracją Mc Donald’s. Antresola zostanie oparta na trzech filarach, co w minimalnym stopniu będzie ingerowało w przestrzeń funkcjonalną dworca. Znajdą się na niej kawiarnie i sklepy, do których będą prowadzić dwa ciągi schodów ruchomych i jedne schody stałe.

Z hali zostaną usunięte niefunkcjonalne kubiki. W ocenie najemców miały one tak nieregularne kształty, że utrudniały ustawienie towarów. Dodatkowo, nie było podłączonej do nich bieżącej wody. Zamiast kubików powstaną nowe parterowe pawilony usługowe wzdłuż przeszklonej elewacji hali oraz trzy nowe „wyspy”, czyli powierzchnie użytkowe na środku dworca. Oprócz tego zostanie pomalowany sufit, a posadzka przejdzie renowację. 

PKP szukają teraz wykonawcy na przeprowadzenie wyżej wymienionych robót, wycenionych na 22 mln 619 tys. zł. Prace mają ruszyć pod koniec stycznia i zakończyć się w październiku 2015 r. Warto przypomnieć, że poprzedni lifting dworca Warszawa Centralna, przeprowadzony jeszcze przed mistrzostwami Euro 2012, kosztował ok. 80 mln zł.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Kara dla PGE za brak doradcy ds. bezpieczeństwa Kara dla PGE za brak doradcy ds. bezpieczeństwa
Następny artykuł 100 mln zł na kolej w Radomiu 100 mln zł na kolej w Radomiu