Freightliner PL weźmie w leasing 5 Dragonów

Freightliner PL weźmie w leasing 5 Dragonów

02 lutego 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Prywatny przewoźnik kolejowy, członek brytyjskiej grupy Freightliner Group, podpisał trójstronną umowę warunkową z Newagiem Gliwice oraz instytucją finansującą ING Lease Polska na dostawę 5 nowych lokomotyw 6-osiowych E6DCF-DP Dragon. Wartość kontraktu to 17,5 mln euro netto, czyli 73,6 mln zł.

Freightliner PL weźmie w leasing 5 Dragonów
Fot. Freightliner, Twitter

Umowa została zawarta przy udziale Freightliner PL (FPL), ponieważ nabycie przez ING Lease nowych lokomotyw elektrycznych nastąpi w celu oddania ich do używania i pobierania pożytków na podstawie warunkowej umowy leasingu operacyjnego zawartej przez ING Lease z FPL.

– Pod­pi­sana umowa to kolejny krok do wej­ścia z naszymi loko­mo­ty­wami na rynki zachod­nie. Zaufa­nie jakim obda­rzyła nas Grupa Fre­igh­tli­ner - wio­dący nie­za­leżny ope­ra­tor kole­jowy w Euro­pie - dowo­dzi słusz­no­ści naszej stra­te­gii rozwoju – Bar­tosz Krze­miń­ski, pre­zes Newag Gli­wice.

Lokomotywy  w barwach Freightliner Polska będą elektryczne, każda o mocy 5 MW. Pojazdy są w pełni dostosowane do polskiej infrastruktury kolejowej, zdolne do prowadzenia ciężkich składów towarowych o wadze powyżej 4 tysięcy ton. W porównaniu do wcześniej produkowanych Dragonów, lokomotywy zamówione przez FPL zostaną wyposażone w moduł „dual power”, czyli dodatkowy silnik spalinowy o mocy 540 kW.

Pierwsze trzy pojazdy trafią do przewoźnika 31 maja 2016 roku. Czwarta lokomotywa dotrze miesiąc później (30 czerwca) a piąta dwa miesiące później (31 lipca).

– Trans­ak­cja jest dowo­dem na to, że Grupa Fre­igh­tli­ner wysoko oce­nia per­spek­tywy pol­skiego rynku kole­jo­wego. To kolejna, wie­lo­mi­lionowa inwe­sty­cja wpi­su­jąca się w nasze hasło „solid­ność w stan­dar­dzie”, czyli stra­te­gię dostar­cza­nia klien­tom efek­tyw­nych roz­wią­zań logi­stycz­nych przy zacho­wa­niu naj­wyż­szej dba­ło­ści o jakość i bez­pie­czeń­stwo. Z peł­nym prze­ko­na­niem inwe­stu­jemy w tabor pro­du­ko­wany przez pol­ską firmę z tra­dy­cjami, która jest w sta­nie dostar­czyć pro­dukt na świa­to­wym pozio­mie. Wie­rzymy, że wraz z postę­pu­ją­cym pro­ce­sem moder­ni­za­cji pol­skiej sieci kole­jo­wej wzra­stać będzie rola nowo­cze­snego i inno­wa­cyj­nego taboru – mówi Kon­stan­tin Sko­rik, pre­zes zarządu Fre­igh­tli­ner PL.

Dra­gony cha­rak­te­ry­zują się siłą, bez­pie­czeń­stwem, atrak­cyjną ceną, eko­no­mią użyt­kowania, boga­tym wypo­sa­że­niem oraz przede wszyst­kim bez­a­wa­ryj­no­ścią. – Dla­tego będą sta­no­wiły dosko­nałe uzu­peł­nie­nie naszego obec­nego taboru – dodaje Woj­ciech Jur­kie­wicz, dyrek­tor zarzą­dza­jący Freigh­tli­ner PL.