90 mln zł na przywrócenie ruchu z Lublina do Łukowa

90 mln zł na przywrócenie ruchu z Lublina do Łukowa

19 marca 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Remont mostów i  torów – to tylko część zadań, jakie PKP PLK obecnie prowadzą na trasie z Lublina przez Parczew do Łukowa. Zarządca infrastruktury kolejowej na remonty i modernizacje pozwalające na przywracanie ruchu pociągów na tej linii przeznaczył już ponad 90 mln złotych.  

90 mln zł na przywrócenie ruchu z Lublina do Łukowa
Fot. PKP PLK

Prowadzone inwestycje pozwolą na przywrócenie regularnego ruchu pociągów, początkowo towarowych, na północnym odcinku trasy Lublin – Łuków. PKP PLK remontują mosty i wymieniają tory. Obecnie na południowej części wyremontowanej trasy - z Lublina do Parczewa przez Lubartów kursuje dziennie 12 pociągów pasażerskich.

Dwa mosty, jeden w Parczewie nad rzeką Piwonią, a drugi w okolicach Zieleńca są już wyremontowane. Kończy się modernizacja trzech kolejnych mostów na trasie między Bezwolą a Łukowem. Na tym odcinku jeszcze w tym roku zostaną wyremontowane tory. Po zakończeniu tej inwestycji pociągi pojadą tędy z prędkością do 120 km/h.

Rośnie liczba pociągów pasażerskich z Lublina do Lubartowa i Parczewa. To efekt inwestycji sfinansowanych m.in. z regionalnych środków UE. Na odcinku z Lublina do Parczewa PKP PLK przeprowadziły remont torów, wiaduktów i mostów. Modernizację przeszły mosty na rzece Wieprz w Szczekarkowie i Tyśmiennicy pod Parczewem. Na stacji w Lubartowie powstały dwa nowe perony oraz bezpieczne dojście do nich dla pasażerów i mieszkańców. Przebudowane zostały tam także tory oraz urządzenia kolejowe, łącznie z przebudową  głowicy rozjazdowej. Zakończenie tego zadania zwiększy przepustowość na szlaku z Lubartowa do Parczewa.

PKP PLK przygotowują modernizację trasy z Warszawy do Lublina, która ma ruszyć w 2017 r. Wyremontowane połączenie Łuków – Lublin będzie trasą objazdową, w szczególności dla ruchu towarowego. Na remonty i modernizacje pozwalające na przywracanie ruchu pociągów między Lublinem a Łukowem przeznaczono już ponad 90 mln złotych. Inwestycja jest realizowana z wykorzystaniem regionalnych funduszy unijnych oraz środków własnych.