Polskie spółki na Szczycie Kolejowym OSŻD w Seulu

Polskie spółki na Szczycie Kolejowym OSŻD w Seulu

27 maja 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W Seulu ok. godz. 3.00 czasu polskiego rozpoczął się Szczyt Kolejowy Organizacji Współpracy Kolei (OSŻD). Polskę w stolicy Korei Południowej reprezentują m.in. Dariusz Kostrzębski, prezes KOW, wydawcy "Kuriera Kolejowego", prezes PKP SA Jakub Karnowski oraz Adam Purwin, prezes PKP Cargo oraz Sławomir Piątek, członek rady nadzorczej KOW

Polskie spółki na Szczycie Kolejowym OSŻD w Seulu
Fot. Kurier Kolejowy

Uroczystego otwarcia wydarzenia dokonali: CHOI Yeon-Hye, prezydent Kolei Koreańskich, minister kraju, infrastruktury i transportu Republiki Korei SUH Seounh-hwan, Vladimir Yakunin, prezes Kolei Rosyjskich oraz Tadeusz Szozda, przewodniczący Komitetu OSŻD.

Do zebranych w sali konferencyjnej Sheraton Seoul D Cube City Hotel z ekranu słowa powitania wygłosiła prezydent Republiki Korei Park Geun-hye.

W ramach Szczytu zorganizowano również sesje plenarne z udziałem szefów kolei, m.in. koreańskich, rosyjskich, węgierskich, kazachstańskich, chińskich, litewskich, łotewskich, czeskich oraz polskich. Ich uczestnicy dyskutowali m.in. nt. rozwoju kolejowego transportu towarowego w Eurazji i korytarzy transportowych między Europą Południową a Chinami.

Z kolei jutro w stolicy Korei Południowej odbędzie się 10. Międzynarodowa Konferencja Towarowa, której przedmiotem będą transkontynentalne przewozy Azja - Europa – Azja. Podczas konferencji, obok prezesa PKP SA Jakuba Karnowskiego i prezesa PKP Cargo Adama Purwina, o osiągnięciach KOW Sp. z o.o. w budowie międzynarodowych relacji biznesowych wspierających wzrost przewozów kolejowych będzie mówił prezes spółki Dariusz Kostrzębski.

Oba wydarzenia mają zakończyć się przyjęciem deklaracji seulskiej, mówiącej o rosnącej roli transportu kolejowego w międzykontynentalnych przewozach towarowych oraz coraz większym zainteresowaniu realizacją przewozów kontenerowych na linii Azja-Europa- Azja, z półwyspem Koreańskim włącznie. W dokumencie mocno zaakcentowano również rolę transportu kolejowego w osiąganiu wzrostu ekonomicznego w krajach Europy, Azji i regionu Oceanu Spokojnego. Z tego względu ważne jest tu zwiększanie konkurencyjności  kolejowego transportu na kontynencie euroazjatyckim. Przedstwiciele tych rynków oczekują również polepszenia międzynarodowych przewozów towarowych koleją, m.in. w zakresie dostępności i szybkości, co leży zarówno w interesie odbiorców towarów, jak i samych przewoźników.