Transport miejski Serce trasy W-Z w Łodzi gotowe w 90 proc.

Serce trasy W-Z w Łodzi gotowe w 90 proc.

21 lipca 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Zakończyły się podstawowe prace przy budowie zadaszenia przystanku centralnego na trasie W-Z. Specjalna membrana z tworzywa sztucznego wisi już na całej powierzchni dachu wiaty z wyjątkiem dwóch wąskich pasków na obu krańcach – zostaną one ułożone dopiero w sierpniu. Wcześniej zamontowane muszą być boczne elementy elewacji.

Serce trasy W-Z w Łodzi gotowe w 90 proc.
Fot. uml.lodz.pl

Torowiska na przystanku Centrum trasy W-Z są już gotowe. Od strony al. Kościuszki rozpoczęły się prace przy budowie peronów - wewnętrzne będą miały po 3,5 m szerokości, a zewnętrzne po 5,25 m.

Pasażerowie wsiadający i wysiadający z tramwajów będą mogli poruszać się tam bezpiecznie – zapewnił Piotr Grabowski z Zarządu Dróg i Transportu, dementując jednocześnie pojawiające się plotki o niewłaściwych rozmiarach peronów.

Kończą się również prace związane z montażem membrany na dachu przystanku.

Gotowe jest 90 proc. zadaszenia. Zostały dwa skrajne elementy. Będą one wykonane w sierpniu. Niebawem rozpocznie się natomiast rozmieszczanie przeźroczystej membrany na elewacji – poinformował projekt obiektu Jan Gałecki.

Membrana daje podobny efekt wizualny jak witraż. Przebijające się przez nią promienie słoneczne powodują ciekawą grę kolorów widoczną z wnętrza przystanku.

Boczna elewacja składać się będzie ze szkła (od dołu do wysokości ponad 4 m) oraz z membrany przezroczystej pokrywającej resztę konstrukcji. Takie rozwiązanie uchroni pasażerów przed deszczem i niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi.

Wyjaśniając pojawiające się wątpliwości, Jan Gałecki zapewnił, że konstrukcja jest zabezpieczona przed gołębiami. Na poziomych elementach, gdzie mogłyby siadać ptaki, umieszczone zostaną kolce. Architekt wyjaśnił także, że czarne rury, które można jeszcze oglądać nieco poniżej dachu, zostaną pokryte izolacją i też będą miały biały kolor.

Kolorowa membrana będzie myta i odśnieżana przez specjalne grupy alpinistyczne. Umożliwia to specjalna konstrukcja dachu, w której przewidziano pomosty techniczne dla serwisantów czy instalatorów oraz uchwyty alpinistyczne.

Cały przystanek gotowy będzie we wrześniu.