Ostatni Impuls dotarł już na Mazowsze

Ostatni Impuls dotarł już na Mazowsze

01 grudnia 2015 | Źródło: Koleje Mazowieckie
PODZIEL SIĘ

Koleje Mazowieckie odebrały już wszystkie nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne 45WE Impuls, wyprodukowane przez Newag. Tym samym w terminie został zrealizowany kontrakt podpisany w listopadzie 2014 roku. Pojazdy obsługują linię Warszawa – Skierniewice i doskonale sprawdzają się w eksploatacji.

Ostatni Impuls dotarł już na Mazowsze
Fot. Koleje Mazowieckie

Nowe pociągi to pierwsze tego typu pięcioczłonowe pojazdy w Polsce i pierwsze elektryczne zespoły trakcyjne polskiej produkcji w pełni zgodne z TSI, spełniające najnowsze, restrykcyjne przepisy obowiązujące w Unii Europejskiej. Dzięki temu gwarantują bezpieczeństwo, niezawodność oraz niskie koszty eksploatacji. Ponadto w sierpniu br. Impuls wyprodukowany dla Kolei Mazowieckich został także najszybszym polskim pojazdem. Na trasie CMK pomiędzy Psarami a Górą Włodowską pobił rekord prędkości - pojechał 226 km/h.

Wczoraj odebraliśmy ostatni z dwunastu zamówionych pojazdów. Dziękuję prezesowi Zbigniewowi Konieczkowi i pracownikom firmy Newag za doskonałą współpracę oraz zaangażowanie w realizację kontraktu. Termin wynikający z umowy został dotrzymany. Gratuluję sukcesu, jakim jest stworzenie pierwszego polskiego pojazdu zgodnego z TSI. Jak do tej pory Impulsy bardzo dobrze spisują się na torach i bardzo dobrze zostały przyjęte przez naszych pasażerów – podkreśla Czesław Sulima, członek zarządu KM, dyrektor eksploatacyjny.

Pociągi świetnie sprawdzają się na torach. Od kiedy wyjechały na szlaki kolejowe, ich eksploatacja przebiega w zasadzie bezawaryjnie. Obsługa podkreśla też, że pojazdy prowadzi się z dużą łatwością, a warunki pracy wynikające z zasad ergonomii są zachowane.  

Zakup Impulsów to przede wszystkim większy komfort jazdy dla tych podróżnych, którzy przez ostatnie około dwa lata odczuli najwięcej utrudnień związanych z modernizacją infrastruktury. Pociągi mogą rozwijać prędkość do 160 km/h. Umowa na dostawę Impulsów została podpisana z firmą Newag 28 listopada 2014 r. Koszt inwestycji to 257 mln zł brutto, z czego 82 mln zł stanowią środki pozyskane z Unii Europejskiej.