Oficjalne przekazanie pojazdu 39WE dla WKD

Oficjalne przekazanie pojazdu 39WE dla WKD

03 czerwca 2016 | Autor: RW | Źródło: Newag
PODZIEL SIĘ

Nowosądecki Newag uroczyście przekazał Warszawskiej Kolei Dojazdowej pierwszy elektryczny zespół trakcyjny 39WE, który od ubiegłego weekendu wozi pasażerów warszawskiej aglomeracji.

Oficjalne przekazanie pojazdu 39WE dla WKD
Fot. Rafał Wilgusiak

Newag dostarczył w kwietniu i maju już trzy z sześciu EZT-ów.  Ostatni z zamówionych pociągów zostanie dostarczony pod koniec sierpnia bieżącego roku. Umowa przewiduje również świadczenie usług utrzymaniowych w okresie 6 miesięcy od daty przekazania każdego 39WE oraz przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi utrzymania pojazdów. Wartość całego kontraktu wynosi 98 mln zł brutto (79, 8zł netto).

– To dla mnie zaszczyt, że mogę oficjalnie przekazać na ręce zarządu Warszawskiej Kolei Dojazdowej nowy pojazd typu 39WE, z którego jesteśmy niezmiernie dumni. Wyprodukowaliśmy pojazd, który nie tylko jest komfortowy i niezawodny, ale dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technicznych również bardzo bezpieczny – powiedział Zbigniew Konieczek, prezes Newagu.

Elektryczne zespoły trakcyjne 39WE to sze­ścio­czło­nowe pojazdy o długości 60 m skła­dające się z 2 jed­no­prze­strzen­nych czę­ści po 3 człony każda. Każdy pojazd mieści łącznie 505 pasa­że­rów, w tym 164 na miej­scach sie­dzą­cych (włączając 32 miejsca na siedzeniach uchylnych), a 16 drzwi wejściowych dla pasażerów (po 8 na stronę) ułatwia szybkie wsiadanie i wysiadanie. EZT 39WE wypo­sa­żony jest w pełni zin­te­gro­wany sys­tem infor­ma­cji pasa­żer­skiej z zewnętrz­nymi tabli­cami LED oraz wewnętrz­nymi moni­to­rami LCD. Bezpieczeństwo pasażerów zapewnia system monitoringu wnętrza oraz Intercom umożliwiający kontakt z kabiną maszynisty. Wszyst­kie pojazdy wypo­sa­żone są w kli­ma­ty­za­cję prze­strzeni pasa­żer­skiej z ukła­dem okien umoż­li­wia­ją­cym swo­bodne prze­wie­trza­nie składu oraz sys­tem zli­cza­nia podróżnych.

– WKD jest bardzo ważnym elementem ruchu aglomeracyjnego. Przypomnę, że zeszłym roku przewiozła 8 mln pasażerów, służąc również tym podróżnym, którzy doświadczyli utrudnień podczas modernizacji linii kolejowej Warszawa- Skierniewice. Jako główny właściciel WKD cały czas inwestujemy w nowoczesny tabor i ulepszamy infrastrukturę kolejki– zaznaczał Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego.

Pojazdy 39WE są przystosowane do przewożenia osób z ograniczeniami ruchowymi, dla których wyznaczono specjalne miejsca wyposażone w uchwyty do zamocowania wózków inwalidzkich oraz rozkładane pomosty transportowe, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie pasażerom o ogra­ni­czo­nej moż­li­wo­ści poru­sza­nia się, mat­kom z małymi dziećmi oraz rowe­rzy­stom. W pojeździe wydzielono również miejsca do przewożenia rowerów.  39WE na linii WKD pojadą z pręd­ko­ścią 80 km/h.

– W projektowaniu pojazdu uczestniczyło łącznie kilkadziesiąt osób. Jest to nasz autorski pociąg, złożony w 70 proc. z części, które zostały wyprodukowane w Polsce. Serce tego pociągu, czyli napęd, falowniki zostały  wytworzone w Warszawie, zaś pozostałe elementy w Nowym Sączu – zaznacza Konieczek.  – Sprostaliśmy dużemu wyzwaniu, które postawił przed nami zamawiający, a w szczególności dostosowalismy pojazd do specyficznych warunków na linii WKD, w tym do łuków o promieniu 22 metrów. W ten sposób przekazujemy w ręce przewoźnika bardzo wyrafinowany pociąg, który - sądząc po opiniach, jakie do nas trafiają - spełnia oczekiwania pasażerów– dodaje.