Pro Kolej interweniuje ws. braku informacji dla podróżnych

Pro Kolej interweniuje ws. braku informacji dla podróżnych

26 lutego 2017 | Źródło: Pro Kolej
PODZIEL SIĘ

Unjne rozporządzenie 1371/2007 z 23 października 2007 r definiujące prawa pasażerów określa, że korzystając z usług kolei powinniśmy mieć „dostęp do informacji o głównych możliwościach przesiadek”. Z sygnałów docierających od podróżnych, ale i obserwacji Fundacji Pro Kolej wynika, że w Polsce obowiązek ten nie jest realizowany.

Pro Kolej interweniuje ws. braku informacji dla podróżnych
Fot. PKP PLK

Nawet w przewozach międzynarodowych, w najwyższej klasy pociągach PKP Intercity nie można odnaleźć  informacji o przesiadkach na terenie Polski. Nie ma jej w materiałach drukowanych dostępnych w wagonach, na wyświetlaczach elektronicznych, ani w komunikatach głosowych. I co charakterystyczne po wyjeździe za granicę problem często ustępuje - zaznacza organizacja.

Z tego względu w lutym ProKolej zwróciło się do Rzecznika Praw Pasażerów i Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego z prośbą o sprawdzenie, czy w obszarze informacji nie dochodzi do naruszania praw pasażerów i wyjaśnienia powodów zaniżania standardu usług.