Siemens roszerza ofertę o system monitorujący dla taboru i infrastruktury

Siemens roszerza ofertę o system monitorujący dla taboru i infrastruktury

23 czerwca 2017 | Źródło: Siemens
PODZIEL SIĘ

Siemens zakupił grupę MRX Technologies, z siedzibą w Perth, w Australii realizując swoją strategię rozwoju cyfrowej obsługi technicznej.

Siemens roszerza ofertę o system monitorujący dla taboru i infrastruktury
Fot. Siemens

Grupa MRX Technologies działa na rynku od 1996 roku i oferuje swoje usługi producentom oraz operatorom systemów kolejowych. Firma ma bogate portfolio w zakresie cyfrowego monitoringu taboru i infrastruktury kolejowej. Dostarcza szczegółowych danych pomiarowych wykorzystywanych do optymalizacji kosztów utrzymania systemów obsługi technicznej.

Pozyskana firma będzie działać jako niezależna spółka w ramach branży Mobility Siemensa. Finalizacja transakcji nastąpi najprawdopodobniej na początku lipca tego roku. Strony uzgodniły, że nie będą ujawniać danych finansowych tej transakcji.

- Dla Siemensa bardzo ważna jest analiza stanu urządzeń oraz konserwacja zapobiegawcza. Monitoring cyfrowy komponentów oraz systemów połączony z analizą dużej ilości danych pozwala na wykrycie źródeł potencjalnych problemów we wczesnym stadium ich rozwoju. Dzięki współpracy z grupą MRX Technologies, zyskujemy bardzo kompetentnego partnera, który jest w stanie zebrać bardzo szeroki zakres danych na temat systemów kolejowych, które następnie posłużą jako punkt wyjścia dla naszego centralnego systemu diagnostycznego - wyjaśnia Johannes Emmelheinz z Siemens AG.

- Naszym celem jest oferowanie jeszcze sprawniejszych systemów. Łączymy cyfryzację odpowiednich danych z systemem analizy danych Siemensa, tworząc wyjątkową ofertę na rynku. Razem poprowadzimy branżę kolejową ku cyfrowej przyszłości - powiedział Jim Blair, udziałowiec oraz dyrektor wykonawczy w MRZ Technologies.

Bezawaryjne utrzymanie ruchu taboru kolejowego i infrastruktury oraz konserwacja zapobiegawcza nabiera na znaczeniu. Obecnie operatorzy żądają stuprocentowej sprawności taboru i infrastruktury ponieważ awarie są kosztowne i powodują opóźnienia, co skutkuje niezadowoleniem pasażerów, klientów i kontrahentów. Spółki kolejowe coraz bardziej przenoszą odpowiedzialność za utrzymanie ruchu na producentów taboru kolejowego. W wyniku tego, zamówienia na nowe pociągi i lokomotywy są często łączone z kontraktami na długoterminowy serwis.

Siemens jest wiodącą firmą w branży kolejowej oferującą usługi z jednego źródła. Jest pierwszą firmą tego typu ze swoim własnym Centrum Analizy Danych znajdującym się w Monachium, które nieustannie zbiera i analizuje olbrzymie ilości danych na temat taborów kolejowych, torowisk i infrastruktury. Na podstawie uzyskanych wyników można przewidywać awarię i zlecać inspekcje lub naprawy techniczne do zakładów Siemensa oraz poszczególnych operatorów.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł PLK z umową na modernizację linii E59 o wartości 355 mln zł PLK z umową na modernizację linii E59 o wartości 355 mln zł
Następny artykuł W poniedziałek startuje „Lato w Mieście” 2017 W poniedziałek startuje „Lato w Mieście” 2017