Montaż nowego rozjazdu na CMK

Montaż nowego rozjazdu na CMK

29 lipca 2017 | Autor: Łukasz Kuś
PODZIEL SIĘ

W ramach modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej powstaje nowy posterunek w Pilichowicach, gdzie możliwa będzie zmiana toru, co zwiększy przepustowość linii. 26 lipca mogliśmy zobaczyć jak montowane są rozjazdy transportowane w blokach.

Montaż nowego rozjazdu na CMK
Fot. Łukasz Kuś

CMK jest zamknięta dwutorowo dla ruchu od 10 lipca, kiedy zaczął się kolejny etap modernizacji tej linii. Celem inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych jest podniesienie prędkości maksymalnej do 200 km/h a w dalszej perspektywie 230 km/h na kolejnym fragmencie linii.

Obecnie realizowanych jest pięć projektów: modernizacja stacji: Olszamowice i Włoszczowa Północ, budowa posterunku w Pilichowicach oraz wymiana sieci trakcyjnej na szlakach: Idzikowice - Opoczno Południe oraz Opoczno Południe – Olszamowice.

W środę 26 lipca plac budowy na stacji Olszamowice oraz posterunku Pilichowice został udostępniony dziennikarzom. Nagraliśmy krótki film pokazujący jak wygląda montaż rozjazdu transportowanego w blokach. Specjalny dźwig kładzie blok na sąsiedni tor. Rozjazdy instalowane obecnie na CMK dostosowane są do prędkości 250 km/h na torze zasadniczym.

 

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Lotos Kolej na podium rankingu TSL Lotos Kolej na podium rankingu TSL
Następny artykuł W Arabii Saudyjskiej zainaugurowano Kolej Dużej Prędkości W Arabii Saudyjskiej zainaugurowano Kolej Dużej Prędkości