W ramach modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej powstaje nowy posterunek w Pilichowicach, gdzie możliwa będzie zmiana toru, co zwiększy przepustowość linii. 26 lipca mogliśmy zobaczyć jak montowane są rozjazdy transportowane w blokach.
CMK jest zamknięta dwutorowo dla ruchu od 10 lipca, kiedy zaczął się kolejny etap modernizacji tej linii. Celem inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych jest podniesienie prędkości maksymalnej do 200 km/h a w dalszej perspektywie 230 km/h na kolejnym fragmencie linii.
Obecnie realizowanych jest pięć projektów: modernizacja stacji: Olszamowice i Włoszczowa Północ, budowa posterunku w Pilichowicach oraz wymiana sieci trakcyjnej na szlakach: Idzikowice - Opoczno Południe oraz Opoczno Południe – Olszamowice.
W środę 26 lipca plac budowy na stacji Olszamowice oraz posterunku Pilichowice został udostępniony dziennikarzom. Nagraliśmy krótki film pokazujący jak wygląda montaż rozjazdu transportowanego w blokach. Specjalny dźwig kładzie blok na sąsiedni tor. Rozjazdy instalowane obecnie na CMK dostosowane są do prędkości 250 km/h na torze zasadniczym.